En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Kattis - 22 maj 2009 19:39

Idag har det varit en del regn och stört i en annars så trevlig ledig dag. Nu till kvällen har dock solen kommit fram lite mer och trängt bort alla tunga regnmoln. Hoppas på ett bättre väder imorgon...

Men som tur är har vädret i alla fall inte stoppat min man i bygget. Det rullas fram plank på löpande band. Under kvällen har det varit så pass att barnen kunnat springa av och an på en liten bit fastskruvad trall.

Vi räknade just ut att det ska skruvas ner 3200 skruv i trallen....


Min man går sen igår omkring med stödbälte för ryggen. Får se om han kommer ur sängen på måndag.

Sänder snart in en bild på dagsverket, eller "dagsvärket" som min man säger.

Av Kattis - 22 maj 2009 12:31

Tre skolbarn tycker riktigt bra om matematik.


Max jobbar ännu i A-boken, orkar på sin höjd en sida åt gången vid kanske två tillfällen per dag.

Sander har just kommit till B-boken och jobbar riktigt bra. Ibland fyra sidor i stöten.

Kim ligger sen en tid redan i C-boken och kan lätt plöja sex sidor på raken.


 Alla är de nio år, ska de gå i samma klass?


Kan Max fortfarande jobba med samma glädje i sin takt om h-n sitter bredvid Kim?

Kommer Kim till sin fulla rätt om h-n hela tiden måste putta sig framåt? Aldrig får något att kämpa mot.

Är det inte dags för individuella klasser...



Av Kattis - 22 maj 2009 07:42

Igår gick bygget riktigt bra måste jag säga. Vi kom väldigt långt. Vi ligger nu före planering. Gubben drog iväg halv sju i morse för att lämna lånade verktyg och för att inhandla trallvirket. Så nu drar vi igång igen.

Det finns inte mycket som slår känslan av ett stort projekt som rors i hamn!

Ju ondare det gör, desto skönare när det går över...

Av Kattis - 22 maj 2009 07:40

99 mms endastgossar

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards