En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Kattis - 23 maj 2009 13:23

Nu vill asatroende i Sverige få separata begravningplatser. Det ska tydligen ordnas i både Norge och Danmark.

Jag blir häpen bara av tanken på att det finns asatro kvar i levande form!

Asatron i norden fick ju lämna plats för kristendomen för lite drygt tusen år sen. Då hade det redan gått tusen år sen Jesus föddes. Ska vi byta tro vart tusende år....?

Och hur spridd ska en tro vara för att tas på allvar? Räcker det med några tusen anhängare? Hur många kan det finnas i Sverige, det måste jag nog ta och kolla upp....

Av Kattis - 23 maj 2009 08:33

Nu börjar helgen lida mot sitt slut... Idag kommer vi ha besök hela dagen, så det kanske inte hinns med så mycket skruvande. Men kan vi jobba ordentligt i morgon så borde vi hinna få dit all trall i alla fall.

Det skulle ju vara så kul om det höll sig till sol idag så vi kunde ta en glass i Trosa hamnen. Jag har faktiskt inte varit där på ett par år minst! Konstigt va... Här bor man precis intill detta semesterparadis, men jag tar mig aldrig dit. Nej, jag är inte mycket för dessa folksamlingar som alltid bildas där. Fast tidigt på säsongen kan det vara trevligt...

Glass är ju alltid gott, kan nog äta hur mycket som helst. Jag och min lilla mormor är nog de största glassfanatikerna som finns!

Av Kattis - 23 maj 2009 07:56

99 mms endastgossar

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards