En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Kattis - 25 maj 2009 15:32

Innan jag fick mitt andra barn kändde jag en enorm skräck. Jag var så rädd för att min kärlek till det första barnet på något märkligt sätt skulle "dela upp sig". Att det liksom skulle tas kärlek från honom för att gå över till barn nummer två...

Som om kärlek bara fanns i ett bestämt mått, och att det som fanns till godo var det man fick dela upp mellan alla man skulle känna kärlek till.

Kärleken till ett barn överrumplar ju varje människa fullständigt. Och första gången är man totalt omedveten om vad som komma skall.

Men när man väl får barn nummer två inser man ju hur dumt det låter...

Visst är varje individ speciell, med sina alldeles egna säregenskaper. Men varje barn är lika älskat. Kärlek finns i outömlig mängd.

Tänk på hur mycket du äskar ditt barn. Tänk dig den väldiga kärleken i en uppsättning på fem...

Så stor kärlek får jag uppleva varje dag! Vilket privilegium....

Av Kattis - 25 maj 2009 15:23

99 mms endastgossar

Av Kattis - 25 maj 2009 09:31

Jag satt och läsate igenom dagens tidning nu på morgonen, då slog det mig när jag bläddrade förbi sportsidorna, att hur kommer det sig att alla som kommer långt och "lyckas" i sin gren, ser så himla bra ut?! Nästan alla riktigt framgångsrika sportfånar har ett helt okej utseende.

Tänk Zlatan, Kajsa Bergqvist, Peter Forsberg (helt okej), Tiger Woods m. fl. Då börjar man ju undra hur det kommer sig?

Är det helt enkelt så att omgivningen idoliserar dessa framgångrika individer så till den grad att vi upphöjer dem fullständigt? Att vi inte längre ser dem som människor av det vanliga folket, de blir helt enkelt snygga bara för att dem är dem de är?

Eller, börjar jag fundera, är det så att det bara är människor som vet att de ser bra ut och som är trygga i sig själva, som tror på att just de kan lyckas. Och som då, förstås, gör det!

Om man inte tror på sig själv kommer man ju bevisligen ingenstans.


Förresten kunde jag inte finna medlemsantalet inom Asatrossamfundet...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards