En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Kattis - 4 juli 2009 23:12

Det blev en spontan middag med goda vänner under kvällen. Och det är då det blir som allra bäst!

Sitter fortfarande och drömmer om min köksvision....

Fast jag borde koncentrera mig mer på utemiljön. Den kan jag ju pilla lite mer med. Jag har ju några rhodhoderndron som måste få en synlig plats igen. De har ju nerplanterats bakom buskarna där ingen mer än grannen kan se dem. Sen finns där också några pioner sen gammalt. De kanske också kunde få ge lite ögonfröjd någonstans........

Men som det ser ut nu blev hela tomten en stor fotbollsplan. Och då får inget växtligt komma i vägen. Så då får jag klura lite..........

Jag går och sover på det.

Natt, natt!

Av Kattis - 4 juli 2009 08:05

Idag fick jag lov att gå upp med lille D staxt före sju, för han kunde inte få upp ögonlocken det allra minsta. Stackar´n! De var alldeles igenklibbade.

Plus att hans mage bara bluddrar konstant pga alvedonerna han fått de senaste dagarna.

Och när jag väl gått upp ur sängen är jag vaken, och då är jag pigg och vill inte lägga mig igen. Så här sitter jag klockan åtta en lördagmorgon, färdigklädd och mätt.............

Men det är något jag fått med mig sen barnsben, att morgonstunder då alla andra ännu sover, är det bästa som finns. Jag minns så väl hos pappa när jag var runt tioårsåldern, och jag alltid vaknade i ottan av att han drog igång mjölkmaskinen med ett dovt brummande. Då smög jag mig ut och gick och satte mig hos honom i ladgår´n. Alla andra sov och vi fick en supermysig stund alldeles själva.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards