En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Kattis - 6 december 2009 18:51

Så har andra advent snart passerat. Och vi har hunnit med ett mysigt adventsfika med farmor och farfar.

Nu ska snart barnen läggas och mamma och pappa ha sitt eget lilla avdentsmys ;)

Ni får tolka det som ni själva vill......

Min lilla sexåring har läst tre sidor högt för mig och sjuåringen har läst sin läxa. Stora killen kanske kan träna landskapen innan han lägger sig.

Det är så kul att få "gå igenom" skolan en gång till med sina barn. Jag var usel på geografi när jag var liten, jag visste helt enkelt inte hur jag skulle träna in sådant som landskap och städer m.m. Så det är nåt jag verkligen vill hjälpa mina barn med, att hitta sätt att lära och ta in kunskap.

Och nu kan jag alla landskapen jag med! Superstolt......  Jag har liksom fått en chans till. Eller fem...........

Av Kattis - 6 december 2009 14:56

      

Av Kattis - 6 december 2009 11:39

Hemkommen från judolokalen som just fått ny matta. A´la pusselmodellen.

Vi var enbart två föräldrar som kom för att hjälpa till.....Hm.....

Men så här i efterhand var det nog bara bra att vi inte var fler. Det blir lite mycket spring och många fötter att trampa på.

Men åhhhhh, vad det börjar krypa i kroppen när man ser den nya fina mattan ligga så lockande perfekt. Som en perfekt slät sandstrand. Vi var tvungna att rulla runt lite på den innan vi tog oss hem.

Nu är det visst dags för någon nyttig vitaminbomb. Sa har blivit galen i att pressa apelsiner......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards