En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Kattis - 10 december 2009 21:36

Nu har jag sett min beskärda del av nobelfesten. Vackert värre! Men jag kan ärligt säga att jag skulle aldrig vilja gå på en liknande tillställning. Jag skulle ju knappt våga äta. Fy, vad mycket människor! Kan de röra sig alls där på sina små stolar? Får de gå på toaletten, sträcka på benen?

Jag förstår mig inte på sådana där stela events, där allt ska verka finare än vad det är. Det är likadan kroppar under alla klänningar och frackar i alla fall!

Jag står för tankesättet att varje människa är lika mycket värd som sin nästa. Vare sig du är akademiker eller gatsopare, fiskare eller kung. Det är den inre godheten som gör dig stor.......

När jag var liten och Palme blev skjuten, var jag så arg för all den enorma uppmärksamhet och energi som lades på att lösa hans mord. Varför fick inte alla stackars mördade människor samma arbetsinsats?!

Nu förstår jag ju bättre, det ligger lite mer bakom ett mord på en så offentlig och högt uppsatt person. Men min grundkänsla är densamma. Varje individ är värd lika mycket respekt.

Fast allt detta bygger förstås på att alla människor är goda.........

Jag kan inte påstå det samma då det gäller en alltigenom ond människa. Fast en gång från början var väl även denne god.

Det är som det här med donatorer. Självklart vill jag ge mitt hjärta till en mamma som råkar ut för en bilolycka eller liknande. Men min lever till en missbrukare? Någonstans måste människor ta lite ansvar för sig själva också.

Jag kan faktiskt känna att samhället inte ska behöva stå för människors medvetna ohälsosamma ovanor........

Av Kattis - 10 december 2009 09:47

Jag har äntligen fått fyr i brasan. Det är det vanliga problemet här, att jag aldrig lyckas få igång den. 

Så är det ofta för mig, jag kan hålla på med något tekniskt och rätt var det är funkar ingenting. Och jag trycker på alla rätta knappar och pillar på alla rätta ställen, men det bara totalvägrar. Så ropar jag till slut på gubben och säger att det är nåt fel, och så kommer han trycker en gång på precis samma knapp som jag hållt på med, och vips så är allt i sin ordning igen! Varför? Som om tekniken inte vill med mig.......


Nu börjar det bli dags att summera julmåstena, vad är klart och vad ska göras?

FÄRDIGT:   granen pyntad och klar, jullampor och inredning, julklappar inköpta, julmaten planerad, julkort skickade, pepparkakor bakade.

GÖRAS: Pyssel finns ända fram till jul, lussebullar, matinköp, klappinslagning, viss shoppingkompletering.

Nej, men jag tror jag ligger ganska bra till. Kan nog ta det lugnt.

Gubbens julklapp slogs in igår, den är jag riktigt nöjd med! Hemlig tills vidare.

Jag själv har önskat mig en rosa "kitchenaid", men det är en ouppnåelig önskan. Så det får bli en fantasi. Jag har redan en bra assistent, så gubben kan absolut inte förstå min vision om en vackert inredningsdetalj i form av ett bruksföremål. Ja,ja. 

Vi blir ju ett barn extra över jul också, så där måste jag hitta någon mer julklapp förstås. Men till en tjej, hur svårt kan det va? När man handlat till fem grabbar och äntligen får handla till en tjej.......

Mannen köpte sig en i-phone i våras, och han är så nöjd att han nästan är salig. En sådan skulle kanske vara bättre än min trasiga flipp-mobil. Men för mig är det verkligen skit samma! Den funkar, ringer dit jag vill, när jag vill. Så varför byta? Mannen måste byta ett par gånger om året, minst. Jag vet inte, hans mobiler slutar bara funka titt som tätt, fast de är helt felfria liksom! ;) Men nu med hans

i-phone kanske han stannar med den en stund.

Hunden brukar kallas mannens bäste vän.......men jag vet inte det jag. Teknik är det nog mer som gäller för mannen här i huset.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards