En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 december 2009

Av Kattis - 12 december 2009 20:01

Vi har snö! Det ligger kvar på marken! Det ÄR vitt faktiskt!

Otroligt att det kom snö...........Nästan så det känns som om de minsta barnet inte ens vet vad det är........

Jag försöker alltid trösta mig med att det inte finns snö i Thailand heller. Att vi är väl ett sådant land som det inte finns snö i. Ibland kommer det lite och då får man vara glad för det. När den väl är här bor man i pulkabacken, så gott som.

Njut så länge det varar..............

Av Kattis - 12 december 2009 15:58

Nu har jag fått smaka lite på julkommersen, och jag klarar mig ganska bra ifrån den.

Men den har sin charm så här i juletid. Ger en liten känsla av spänning inför den stora dagen.

Fast en del butiker verkar ha problem med luftkonditioneringen. För ibland är det så varmt att det inte går att stanna kvar! Och då undrar man hur de stackars butiksbiträdena står ut........

Jag hade med mig vår lilla extratjej och fick då för en gångs skull handla en julaftonsoutfit för en prima lady. Det var skoj!

Sen hittade jag faktiskt allt jag var på jakt efter. Tofflor till både mig och två gossar. Som inte kostade mer än 100 resp. 50 kronor paret. Ett mycket bra köp!

Och byxor till storgrabben som växer så det knakar. Hans ben är så långa så han liknar bambi. Men de är bra att ha när han tränar judo, ingen kommer åt att fälla honom hur lätt som helst.

Problemet är bara att byxorna konstant är för korta. 


Gårdagens Idolfinal gick precis som väntat. Calle har gjort en otrolig utveckling och är verkligen en grym sångare. Men Erik är en helt fullfjädrad artist. Suverän, med rösten från en annan dimension. Han klarar ju av att sjunga vad som helst. Skulle säkert göra "Stilla natt" alldeles fantastiskt bra och i nästa andetag sjunga något från Kizz helt magnifikt! Han är en värdig vinnare.......


Nu ska det hyras film för de två äldsta och gosse nummer tre kommer som vanligt i kläm. Det är inte lätt när han hela tiden är lite efter dem vad det gäller ålder och tillåtelser. Jag vill få honom att hållas mer med den fjärde sonen, men det vill sig inte riktigt. 

De är ju fyra och sex år, men det är en väldig skillnad på två års mellanrum och ett och ett halvt år emellan. Mellan de tre första är det just ett och ett halvt år till varje barn. Och de två första är därmed så täta som tvillingar, tvåan höjer sig till ettans nivå liksom. Men det blir lite för långt för trean att höja sig till samma nivå..........Svårt det där med jämnspelet mellan syskon.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards