En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Kattis - 14 december 2009 13:44

Inväntar mor min alldeles om ett ögonblick. Hon kommer som en av de vise med guld, rökelse och myrra. Inte riktigt då, men med hjälp med tvätt, inköp och barnpassning. Lika gott det, för en modern moder!

Jag har en hög med stryktvätt och en väldig massa smuts. Men nu ska det tas tag i! Och sen så är det juuuuuuuul...........

Av Kattis - 14 december 2009 10:18

Vilken saga att få vakna upp till en vit värld med fallande snö! 

Trots att jag knappt sovit två timmar på raken i natt, kunde man inte bli annat än lycklig när man väl insett hur världen såg ut där utanför.

Promenaden till skolan tog så klart aningens längre tid än vanligt. Barnen tog den större delen av vägen ålandes på magen genom det tunna snötäcket. De ville liksom insupa varje snöflinga kroppsligen, för att verkligen kunna känna av vintervädret.

De vanliga utropen kom som på beställning: "Vi ska göra snögubbar när vi kommer hem!" och "Kan vi ta fram pulkorna nu?"

Nja, jag hyser inga större förhoppningar om att det blir så mycket mer snö, eller att det ens ligger kvar när barnen kommer hem......

Fast snön faller i och för sig fortfarande. Och de sa på vädret att minusgraderna skulle hålla i sig ett tag framöver. Så vi kan ju hålla tummarna!

Lille D har haft feber i två dagar. Idag verkar den gett med sig, men inatt var det jobbigt. Han hade inte ro att sova, och skrek flertalet av nattens timmar. Trots att han gick på alvedon, verkade han ha ont någonstans. 

Så hela natten har han klättrat upp och ner på magen min. Varm som en kamin.

Så när klockan ringde vaknade jag som en zombi........tur att lite snö kan ge en sådan glädje då!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards