En bit ur mitt liv

Alla inlägg under december 2009

Av Kattis - 1 december 2009 21:58

      

Av Kattis - 1 december 2009 21:42

Hmmmmmm.......Som jag rasade över detta företags oorganiserade julkalender imorse! Nu på kvällen tog jag mig en ordentlig titt för att på något sätt ordna till det hela. Då ser jag att det står med pytteliten text att "denna produkt kräver montering av vuxen, beräknad tid-15 min"

Jaha, ska man kunna läsa också!;)

Jag gav den till gubben och satte mig själv på cykeln. Det var en hel del pysslande med denna kalender vill jag lova. Det fanns kartongskivor inuti som skulle monteras upp för att få fack till luckorna. Sen skulle påsarna med alla leksakerna öppnas och sorteras in i facken. För de låg ju inte snyggt och prydligt färdigförpackade i rätt ordning.....

Jag tror gubben och jag blev klara ungefär samtidigt, det vill säga 45 min senare.

Inte tog det några 15 minuter i alla fall.

Men nu är Sa´s kalender i god ordning inför morgondagens stora lucköppnarstund.

Backning mamma......I fortsättningen lusläser jag alla små texter på paketen. 

Av Kattis - 1 december 2009 11:57

Lera. Jag är såååå trött på denna lera!

Nu vill jag ta fram de rejäla vinterkängorna och få se stora rökmoln utblåsandes från alla barnamunnar.........

Jag tyckte nog att det var aningens kallare nu på förmiddagen. Hoppas, hoppas.....

Idag har jag planerat in en klipp och klisterstund med mål att få ihop ett gäng julkort. Förhoppningsvis får jag barnen med mig. Men det borde jag få.

Jag har dock köpt ett kit för julkort som jag vill ha för mig själv. Hmmmmm...Är jag hemsk då? De kommer nog få lite grann av de fina papprena också, men det är inte precis så att de lider brist på egna pysselgrejor. Men ibland vill man få köpa av det dyra till sig själv.

Och när det väl är färdignattat och läxläst är jag för trött för att sitta och pyssla alldeles ensam. Det är roligare när vi gör det tillsammans...

Av Kattis - 1 december 2009 07:03

Happy 1 december......

Oj,oj,vilka snabba grabbar jag hade i morse! Jag behövde knappt säga god morgon, så stod de i givakt. Klara att gå ner till det som lockade så det slet i de små kropparna. Julkalendrarna. I Lego......Åh, vad de har önskat sådana i några år i rad. Och nu fick de dem.

Men en av grabbarna fick en i Playmobil istället och den var inte riktigt i samma kvalitet som de i Lego. Alla luckorna gick till samma stora låda, man var tvungen att öppna hela lådan och leta efter den lilla genomskinliga påse som hade dagens siffra på sig. Riktigt dåligt måste jag påstå. Då ser man ju precis vad som kommer......

Nej, backning på det Playmobil!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards