En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Kattis - 27 februari 2010 15:25

Gubben min får alltid som han vill. Och nu har det kommit in en fyrhjuling i familjen. Med plog.......

Ja, det är ju kul när man kan förena nytta med ett så stort nöje! Plogat får vi nu i alla fall. Och det är ju bra.

Men nu kunde vi väl få glädjas av lite grusad asfalt ändå! Få se en skymt av en gnutta gräs och höra porlande bäckar rinna ner i dagbrunnarna. Åh, vad jag längtar efter våren!

Töat har det gjort i ett par dagar och nu faller snön igen.

Jag förstår inte vart vår värld är på väg! Molnen har tappat kompassen, snön ska ju längre norrut!

Men man kan ju alltid känna sig säker på att en vacker dag kommer våren, det är bara att härda ut........


Idag har jag låtit ugnen jobba och fått ihop en mängd rågbullar och en dubbel chokladkaka. Jag har plötsligt fått en rejäl dos baklust. Och det är väl aldrig fel?! Få se hur länge det håller i sig bara..............


Ikväll har jag tänkt låta barnen äta tacos, medans jag och mannen får en oxfilé med potatisgratäng och bearnaissås. Jag ska prova med en ny grej också: Auberginer ā la parmigiana. Det är kort och gott skivad stekt aubergin med tomatsås och riven parmesan.

Vi får väl se hur det smakar............

Jag har ett väldigt intresse för att prova på nya recept. Och det är inte alltid så väl mottaget. Det blir ju en hel del misslyckanden och mindre goda måltider på det sättet. Men ibland får jag en period då jag kör mitt race och testar allt jag kommer åt, sen får det bli som det blir.

Det är så himla tråkigt att bara gå och harva i alla gamla vanliga middagsideér!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards