En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Kattis - 5 april 2010 14:00

Vilken chock att vakna till imorse! Snö igen, och rejält också.

Vi får väl hoppas att det försvinner lika fort igen......

Igår blev det bara jag och lille D kvar inomhus när natten föll på. Sov gott som aldrig förr! Och lille D vaknade inte förräns klockkan var närmare åtta, så det måste jag nog kalla sovmorgon....

Tack vare den goda nattens sömn har jag haft massor av energi och arbetslust.

Direkt efter frukost tog jag fram penslar och färg och drog igång med målningen av pannrummet/förrådet. Fick de två värsta väggarna gjorda.

En vägg är bakom pannan, så den struntar jag blankt i. Mannen kanske vill färga lite där så gott det går. Men då får han göra det själv!

Nej, jag är mycket nöjd faktiskt! Känns riktigt bra. Nu ska vi få upp ännu mer hyllor till förvaring och det kan vi av någon märklig anledning inte få nog av.


Nu har jag dragit igång med den sista manteln till gosse nummer tre, Sa.

Sen har alla gossar något kul att ha på sig på vår vårfest om en månad. Fast det är klart, jag har inte gjort något till lille D. Men jag tycker han kan klara sig med en snygg skjorta....och en läderrem runt magen.

Vårfesten går i medeltidens tecken, det är ett vårblot.

Offret får stå för den obligatoriska kalkonen. Kanske man kan elda något också...

Jag har tänkt att mannen ska ha på sig en tunika, som det så fint heter.Skjorta skulle jag hellre säga.

Men vi får väl se vem som vinner........Mannen eller jag.

Till mig själv ska jag sy ett förkläde i medeltida snitt.

Jag får nog inte på mig så mycket annat. Magen är ju liksom i vägen.......


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards