En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Kattis - 17 april 2010 15:56

De här kompisarna har vi i vårat hus.

Igår morse satt han i taket, inte roligt!

Det är så man öppnar dörren för dem och visar dem vägen ut.......

De tillhör vad jag förstår Sveriges största spindlar kärrspindeln.

Varför ska jag behöva ha dem inneboende hos mig?!

Det är så man skulle begära barnbidrag för dem med......


  


  

Av Kattis - 17 april 2010 15:31

Det är så otroligt mycket jag vill ha gjort varje helg, och inte ens hälften kan jag göra själv. Antingen det beror på kunskap, mod eller styrka.

Mannen min är snickare och jobbar fysiskt hela veckan och har inga större drömmar om att få tillbringa hela helgen tillsammans med en skruvdragare.

Där går våra helgintressen lite isär.....ganska rejält isär faktiskt.

Min stora passion är ju att få pyssla och ordna med hus och trädgård!

Fast jag har så klart full förståelse för hans olust.


Tänk om jag själv kunde göra allt jag vill!

Om jag försöker och ber om förklaringar och redogörelser kring hur jag ska gå till väga med diverse projekt, slutar det alltid med att han gör dem i alla fall. Och inte med ett gott humör......


Nu skulle jag vilja fixa veden. Jag har "städat" där ikring hela dagen. Att klyva är inga problem, men att ta tag i motorsågen är faktiskt utanför mitt territorium känner jag. Skulle vilja våga, stod och höll i den ett tag. Men gav upp......


Jag vill också se det enkla i alla ideér, medans mannen min ser allt som gäller runt själva utförandet.

Gällande motorsågen var det skyddsbyxor, hjälm och hörselskydd till exempel.

Och om jag vill göra en trappa så ska stora gersågen fram och alla verktyg, och då blir det jättestort och jobbigt......

I mina ögon är det bara lite kapning och ihopskruvning.


Sen är det ju kompetensen som saktar mig lite.

Ska jag sätta upp en hylla så ska det måttas och letas efter rätt skuvar och hittas en fulladdad dragare. Och sen sitter det alltid på fel bits, så man måste leta efter den också.....

Om han gör det tar han sina grejer som finns typ i fickan och tjoff så sitter det på plats inom fem minuter.

Klart det känns lättare att be om hjälp då...........

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards