En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Kattis - 25 april 2010 18:03

När det är vår, längtar jag enormt efter sol och värme.

När hösten är här, kan jag inte stå ut med varken sol eller värme.

Jag kan ju lätt säga att jag bor på rätt plats på jordklotet. Jag behöver variation...

Sen lunchtid har vi inte sett röken av solen. Och den har varit saknad.

Syrenen har knoppar, men annars kan jag inte se att det börjat grönska alls.

När det väl börjar går det alltid väldigt fort. Då gäller det att verkligen se och njuta. För det är ju precis den perioden som är så underbar.

Som under hösten, då allt grönt börjar spraka i alla jordiga färger. Så vackert!


Min kära mor kom hit på eftermiddagen. Hon bor och lever drygt tio mil härifrån, därför stannar hon alltid minst ett par nätter. Och hon är en väldig hjälp för mig när hon är här. Fixar med tvätten och stryker. Tar alltid disken och dammsuger. 

Superskönt! Blir som ett par dagars ledighet för mig.

Så nu är jag,om inte svensk hollywoodfru, så i alla fall svensk sörmlandsfru.


Mannen min tog äldsta sonen och fyrhjulingen och drog till skogs tidigt i förmiddags. Där levde de runt ordentligt. I leran..........

Sonens nya skor blev inte som nya längre.

Mannen tvättade av dem med vattenslangen. Nu är de rena men dyngsura.......

Hoppas de lyckas torka i torkskåpet tills imorgon.

De andra barnen har ju alltid flera par ärvda skor att alternera med. Men det har ju inte han. Han får ju alltid nytt när de andra blivit urväxta.

Jag får väl köra torken hela natten........

Av Kattis - 25 april 2010 13:09

Det var en riktigt varm och härlig förmiddag. Tyvärr har solen tagit siesta. Hoppas den vill återkomma inom den närmsta timmen.....

Jag hann få upp två längder till av staketet. Det var nog den jobbigaste biten bakom busken i hörnet. Jag är riktigt nöjd med mitt lilla bygge!


  


Till hösten kanske jag tar tag i häckplanteringen där framför. Ni ser det grävda.

Ja, det var varmt imorse som sagt. Det räckte gott och väl med t-shirt!

Det kändes att det närmar sig sommaren......


  

En bild på Lille D från förra året.

Av Kattis - 25 april 2010 08:58

Idag är det en sådan där underbart härlig dag då solen skiner och själen jublar!

Mycket lycka kommer av alla er härliga läsare från igår. Rekordmånga var ni. KUL!

Nu måste jag bara ut, ut, ut och andas............


  

Se så tjusigt konstverk min åttaåring åstadkommit. Han är familjens konstnär.

Det är en präktig dinosaurie......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards