En bit ur mitt liv

Alla inlägg under april 2010

Av Kattis - 13 april 2010 13:51

Det visade sig bli en trött och tråkig dag idag. eller tråkig är väl dumt att säga, lugn i alla fall. Och det är ju egentligen inte fel....

Lille D har slocknat i soffan för en gångs skull. Det är inte ofta man får honom att sova lite middag. Men som sagt, det var ju en trött dag. 

Tänk när jag bara hade ett barn och kunde ligga och slumra i soffan bäst jag ville då bebis sov. Då skulle det aldrig falla mig in! Nej, då passade jag på att göra allt annat, som tvätt och disk.

När man fått sitt första känns allt så besvärligt att göra ofta. Man kan inte dammsuga eller tvätta, och absolut inte måla ett källarförråd! 

Men när man fått några fler inser man att det faktiskt inte är några problem alls....

Jag har målat en hel vägg full med fiskar av olika varianter med en ettåring runt benen. Det är inte besvärligare än man gör sig.

Men det är klart att alla är vi olika och jag har ingen rätt att döma någon......


Fast jag har stora problem med dåliga bortförklaringar och ren lathet.

Som att skylla sin dåliga livsstil på en sämre barndom........

Visst kan man ha svårare förutsättningar än någon annan för att lyckas nå något. Men det ger en inte rätt att lägga sig på sofflocket och bara glida med i eländet!

Nej, det gör endast att man måste jobba hårdare.......

Som den berömde dr Phil sa en gång: "Att du har en kraftig benstomme ger dig inte en ursäkt för din övervikt. Du har bara en tuffare väg att gå!"

Av Kattis - 12 april 2010 22:03

Har fått enorm klåda med allergiska symtom under denna graviditet.

Men att käka piller hela tiden känns inte så väldigt bra. Så när Tavegylen tog slut samtidigt som förra veckan närmade sig sitt slut, lät jag helgen gå utan piller.

Men fy tusan! Så här kan jag inte leva.....Ögonen svullnar och jag blir röd och får nästan eksem över armar, hals och ansikte.

Så imorse var det bara att ringa och be om mer tabletter.

Det gav mig en liten stund för mig själv då jag for för att hämta dem i grannbyn efter att maken kommit hem.

Jag passade på att titta in i den mest underbara lilla barnbutik som ligger alldeles intill.

Där stod dessa små söta stövlar och bara väntade på lille Ds lika söta fötter...... 


           


Tänk att min lille D börjar bli en så stor kille! Vart tar tiden vägen?

Nu har min graviditet nått sin mittpunkt och det hela börjar kännas lite verkligare då hans liv i magen är lite mer kännbart. En liten vilde till.....

Mina barn har kommit i två olika varianter, en lugn tillbakadragen tänkare och en orädd framåt och energisk.

De har dessutom kommit i varannan gång. Ettan, trean och femman är av tänkarvarianten och tvåan och fyran är killar med full fart.

Så nu är det ju dags för ett till litet energiknippe. Kul!

Fast jag ska ju inte sätta in dem i något fack så där bara. De är ju alla sina helt egna individer.......Och lika högt älskade allihop!


Av Kattis - 11 april 2010 17:53

Vad lycklig man kan bli över lite sol och utefixeri!

Idag har min underbare man ordnat till en altantrappa. Och gjort värsta snygga grinden.

Och då kunde jag plötsligt komma ner till baksidan av våran trädgård. Så nu har jag rensat rabatten och barrhäcken. Känner mig mycket nöjd och glad......

Tyvärr är det en rabatt som vi inte över huvudtaget kan se och njuta av från våran tomt direkt. Den är liksom bakom och i hörnet mot granntomten.

Vår tomt kapades nämligen av i samma veva som vi köpte.......

Men nu har jag inte någon vettig plats för denna rabatt någon annanstans. Får se om det dyker upp några bra ideér under sommaren.

Av Kattis - 10 april 2010 15:51

Hittade in till en ny blogg, grönarum. Väldigt fina bilder på en vårinredd farstutrapp.

Det gav mig så stark inspiration att jag klarade att trotsa det iskalla vädret där ute och ordna till det framför min egen dörr.

Nu har jag det också vårfint!


 

  



Av Kattis - 10 april 2010 10:19

Lördagar börjar med judo för stor och liten. Det vill säga jag och fyraåring kryper och snurrar i en timmes tid.

Idag fick jag även nöjet att slänga stora starka tränaren i golvet ett par gånger. Och det är ju alltid en uppfriskande start på helgen!

Det är tråkigt att ha en mage som hindrar en från att kunna ge järnet och få vara med att brottas på allvar. Men lite klarar jag ju av i alla fall.......

Av Kattis - 9 april 2010 13:57

Jag vill att min stackars gräsmatta ska få torka upp ordentligt, så jag inte behöver låta som en knäpptant när jag förbjuder mina barn att gå på den.....

Har varit ute en liten sväng och plockat ihop skräpet. Känns bra. Nu ska det bara iväg till tippen också.


Helgen är tombokad och kanske vi får för oss att ordna till något inomhus. Vem vet?!


Idag fyller min gudson åtta år och jag önskar så att jag bodde lite närmare och kunde svänga in för att gratta hur lätt som helst. Men tyvärr kan man inte bo nära hela världen.

När jag pratar med min goda väninna från USA så låter det på ett helt annat sätt. Där kör man lätt till en kompis fyra timmar bort, och stannar sen över helgen. Men här är allt så himla besvärligt. Det är på något sätt inte okej att bara slänga fram en uppblåsbar madrass och ett par filtar. 


Jag drömmer om de stora familjehelgerna där ALLA samlas. Och de tjugo ungarna springer omkring och leker tills de stupar i något hörn.

Man drar fram madrasser och lite kuddar och filtar och har det hur avslappnat och mysigt opretantiöst som helst.

Men det finns inte..........

Av Kattis - 9 april 2010 10:05

Man skulle kunna tro att det var höst ute. Regnet hänger i luften och det är alldeles vått.

Tänker ändå ta med mig lille D ut för att samla ihop allt skräp och slänga det på släpet. Kanske tar gubben en sväng till tippen i helgen, det vore väl för underbart!


Fredag är det, och sista vardagen på lovet. Detta lov har bara flugit iväg.

Barnen har haft kompisar här varenda dag tror jag minsann.

Idag hoppas jag på en lugn och skön dag, utan några större ansträngningar...

Och sen en mysig avslutning ikväll i soffan.


Av Kattis - 8 april 2010 09:41

Idag känns det som om jag har hundra saker att få gjorda. Fast flera är redan avklarade.

Vill komma igång med plantering av en ny häck snart. Men måste gå ut och se om jag klarar av att gräva själv, eller om det måste till en grävmaskin.

Barnen har printat ut massa målarbilder och jag ska väl passa på att ta mig an nästa punkt på listan. Toaletterna på övervåningen......

Sen får jag ta och gå ut. Solen kallar på mig!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards