En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Kattis - 21 maj 2010 21:40

Efter en dag fylld av plasklekar ramlar vi alla in genom dörren till våra köpta pizzor.

Orkar inte laga mat........

Hade tagit fram kött till en gryta, men det får bli till imorgon.


Solen har idag pressat oss till max med denna hetta. Jag fick dra in barnen på eftermiddagen, föra att få dem undan gasset för ett par timmar.

Själv insåg jag redan under morgontimmarna att dagen skulle bjuda på huvudvärk. Det är på något sätt oundvikligt i en sådan värme.


Ja, ni hör hur jag låter. Och vi är endast inne i Maj. Hur tror ni jag låter när vi närmar oss Augusti!?

Jag längtar varje år till värmen, men så fort den kommit känns den jobbig.

Våren och hösten är mina årstider. Lagom varma och lagom ljusa.....


Pappan i huset har tagit våra två äldsta grabbar, 8 och 10, plus en av deras vänner för att se "Prince of Persia". Det gav mig en mysig kväll med 6- och 4-åringen.

Vi åt popcorn och gosade i soffan till tonerna av "Så ska det låta".

Jag låter väl som en gammal tant, men jag älskar det programmet.

Och idag var Amy Diamond där. Åh, vad hon är en härlig tjej!

Hon bjöd på minst ett par helt fantastiska nummer.

Hon ser ut som en liten fjortonåring, men har redan hunnit fylla arton år. 

Hon sjöng bland annat den där "små tunna skivor av dig". Vet inte om det är en lillbabs eller vems det är. Men hon gjorde den perfekt, med en liten gammaldags touch.


Nu har jag även fått en stund alldeles för mig själv.

Och vad gör jag då?

Passar på att fixa naglarna? Tar ett härligt bad? Ser en film jag aldrig annars får se?

Nej, jag sitter här och skriver! För att ord är det roligaste jag vet.........


Men nu ska jag släcka allt och krypa ner i min goa säng. Låta rullgardinen vara halft uppe och fönstret helt. Så där så att kvällsljuset färgar hela rummet blått.

Och så ska jag läsa, läsa, läsa.....

Utan att behöva tänka på tidig uppstigning.

Av Kattis - 21 maj 2010 12:07

Men denna somriga värme som kommit över oss, kommer även tankarna kring semestern. Vad ska vi hitta på i år? Hur ska vi lyckas ge våra barn ett fantastisk lov att kunna minnas och berätta om när höstterminen drar igång?


Vi är ju en familj av det stora husvagnspacket.....

Så då betyder det väl att semestern redan är kirrad.

Fast frågan om vart vi ska ta oss finns ju ändå kvar.

Sen tillkommer ju den biten med en mor i vagnen med jättemage. Det kanske inte blir den mest harmoniska mamman i en trång miljö.

Men, men. Vi har ju varit där förr, så att säga.


Vad tycker då barnen om. High chaparal, Astrid Lindgrens värld, Skara sommarland, Gröna Lund, Gustavsviks äventyrsbad och vad allt finns inte?!

Föräldrarna vill hitta en lugn plats med lagom goda servicemöjligheter och trivsam atmosfär.

Mölle och Kullaberg är en riktig storfavorit! En av Sveriges mest underbara platser.


  


Det är ju inte så långt kvar heller. Avslutningarna närmar sig.

Både skolans och aktiviteternas.

Judon ska sluta med ett läger.

Träning, badhus, pizzeria, film och buskväll. Sen avslutas alltihop med gradering och klubbmästerskap dagen efter.

Sova får de göra i sovsäckar på judomattan. Dojon, eller vad det heter......


Sovsäckar ja. Det visste jag ju att både jag och gubben skulle ha en gammal liggande någonstans. 

Killarna letade med stor iver fram dem. Vi slängde in dem i tvättmaskinen och lät dem torka på altanen. 

Åh, vad dem var spännande!

Men det var ju bara två. Och nu är de ju tre som ska vara med på lägret. Plus att min ju var rosa/lila. Det gick ju INTE!

Gubben fick snällt inhandla ett par till.

Så igår var de tvättade torra och rena, och de nya anlända med pappa efter jobbet.


Då jag sen kom hem efter föräldrarådet igår kväll och skulle säga god natt till alla mina små (och stora), hittade jag de tre stora i sina sängar liggandes i varsin sovsäck......

Och till helgens bravader tillkommer säkerligen fler nätter i dessa korvar. Kanske i paviljongen på altanen? Eller på golvet i vardagsrummet?


Så nu tänker jag ; varför ska man bekymra sig om en märkvärdig semester. När barnen blir alldeles till sig bara av ett par nätter i sovsäck!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards