En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Kattis - 30 maj 2010 20:40


Jag har precis avslutat en väldigt bra bok.

"Rosornas arv" av Leila Meacham.

En generationsroman där vi får följa flera släktingars inflätade liv och öden.

Kan varmt rekommenderas för er som tycker om historier som spänner från 1900-talets början.

Av Kattis - 30 maj 2010 15:26


Nu är det dags för mammas egenvalda fika. Mums!

Jordgubbar är det ultimata en sådan här härlig dag.

Solen har givit oss njutning hela dagen. Fast värmen har det varit lite sämre med.

Poolen står och lockar så enorm. Men tretton grader är lite väl i underkant.....


Imorgon är det måndag igen och starten på näst sista veckan i skolan.

Jisses vad tiden gått fort!


Jag har tagit på mig att sy gardiner tillsammans med väninnan, till judolokalens alla nio fönster. De måste vara klara innan avslutningslägret om två veckor.


Hmmmm. Undrar om jag tagit på mig för mycket?!

Av Kattis - 30 maj 2010 10:46

Igår hade jag och väninnan bokat in en bakdag sen en tid tillbaka.

Vännen är ju från det stora landet "over there", USA. Och hon har ju sina underbara recept på äkta cookie dough.....Mmmmmmmmm!


Idag är det ju som bekant morsdag.

Jag är ingen stor firare eller fantast av alla dessa konsumtionsdagar. Morsdag, farsdag, allahjärtansdag m.m

Det räcker långt med lite extra uppmärksamhet och kärlek.


Men så igår när väninnan kom med sina recept och famnen full av alla bakartiklar, gick mannen min iväg och kom straxt tillbaka med ett enormt paket i vackraste papper.

Jag som tycker allt sådant är lite pinsamt av någon anledning. Liksom "inte ska väl jag"........


Men omgärdad av alla min allra käraste öppnade jag så mitt lite för tidiga "morsdagspaket". Och döm om min förvåning när jag får upp min dröm!!


  


Som jag trånat efter denna kökets Rolls royce..!

Och nu står den där i all sin ståtlighet i mitt kök!

Åh, vad jag är glad!

Nu ska jag baka varje dag, minst............; )


               


Under gårdagen blev den med en gång ordentligt uppvärmd. Det gjordes kakor i mängder. Mycket av degen blandades med glass och åts under ljuva suckar av samtliga i huset.

Hemmagjord cookie dough icecream! Mums......

Maken älskar under helt besatta former "Ben & Jerrys" variant av denna, men nu fick han testa vår egen. Den var säkerligen minst lika uppskattad.


                 


Mycket degsmaskande blev det.............



Sen idag var det ju riktiga morsdag, och det ordnades ordentlig mysfrukost. Inte i sängen, för sådant klara jag inte av. Smulor överallt, nej tack!

Frukost vid köksbordet är mycket trevligare......

Gott bröd och massa goda pålägg och grönsaker.

En liten ros gavs det mig av extratjejen, i en jättesöt kruka.

Sen kom det två paket till!


Jag som redan fått gåvor för flera år framåt!

Nu var det till att öppna ett par till, dock i mindre storlek. Något litet från barnen, sa dem.

Hmmmm. Litet kanske, rent storleksmässigt. 

Men ändå inte, i mina ögon.

En ny mobil. Så får man visst inte säga, lärde jag mig snabbt!

En i-phone. Med rosa skyddsfodral.

Så nu är det bara att sätta sig ner och läsa igenom manual efter manual.....


Va! Är jag den mest bortskämda mamman i stan, eller?!


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards