En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Kattis - 7 juni 2010 21:36

                 










  



Grinden med titthål är perfekt för sötnosen.......



      


Av Kattis - 7 juni 2010 13:54

Blev så glad att se att du varit här inne hos mig. 

Kan du inte skriva din mail till mig. Jag publicerar den inte så klart!

Har sökt dig på fb, men du finns nog inte där......

Kramar i mängder.

Av Kattis - 7 juni 2010 10:44

Det är så underbart att känna friheten av en härlig sommar.

För sommaren ger verkligen känslor av frihet....

Tyvärr blir det jobbigt när man plötsligt inser allt jobb man tagit sig fri ifrån.

Tvättstugan håller på att svämma över och barnen skriker efter strumpor.

Disken tar övertaget i köket och dammråttorna lever rövare i varje hörn.


Sen är det ju annat man egentligen vill få gjort också.

Jag är ju ännu inte helt klar med staketet till exempel. Jag tror jag har fyra längder kvar på ena sidan. 

Den andra sidan struntar jag blankt i, för där kanske jag tar och river och flyttar hela staketet ett par meter längre ut......


Nu har jag även ett syjobb till judoklubben som jag självmant tagit på mig. Tillsammans med en vän i och för sig, men till skillnad från henne är ju jag hemma dagligen. Och då blir det lite mer på mitt ansvar på något sätt.


  

Så det är lite att göra......

Nio gardiner. Inget avancerat, men det tar sin lilla tid. Och på fredag ska de sitta där, för då är det läger och sen avslutning.


Imorse var det riktigt jobbigt att väcka fyraåringen. Han är den som sover längst och är svårast att väcka.

Det ska bli så skönt att låta honom få sova ut ordentligt varje morgon i flera veckors tid!


En av de största fördelarna med att vara hemmamamma, var länge att man aldrig behövde väcka och släpa upp trötta barn på morgonen. Men efter att ed börjat skolan en efter en så har ju den fördelen förspillts, så att säga.

Så nu försöker jag i alla fall se till att morgonen blir så lugn som möjligt.

Jag går själv upp vid sexsnåret och tjoar god morgon medans jag gör mig i ordning.

Då ramlar de upp en efter en och efter morgonproceduren tumlar de ner i soffan.


Frukosten ska enligt schemat stå redo innan klockan sju och vara undanplockat före halv åtta.

Sen tar vi en skön morgonpromenad till skolan som startar kvart över åtta.

Ibland har det varit lite gnälligt över att behöva till skolan när de är så trötta.

Men jag har tydligt förklarat hur nyttigt det är med all frisk luft och uppiggande syre för hjärnan innan skolan. Då är deras hjärnor fullt redo att börja lära när de börjar.

Så nu klagas det sällan.......


Däremot fick jag ett och annat att klaga på denna morgon.

Promenaden till skolan var inget bekymmer, men vägen hem blev inte enligt mina planer.

Plötsligt sa det knak......och vagnens stabilitet var snabbt märkvärdigt annorlunda.

Det var bara att inse att den var trasig!

Hela shassit har gått av i fram....

Min nya vagn är sönder!


Då blev det till att rota runt i kvittopärmen........och inse att den är hela fyra år gammal!

Men.....jag köpte den ju förra hösten..........

Eller?!


Jisses, vad tiden rusar förbi när man minst anar det.

Jaha. Vad gör jag nu då? 

Hoppas mannen kan laga. Med PL400 eller nåt.......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards