En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Kattis - 8 juni 2010 20:34

Ser en myra ta sig över filten i ett sökande efter något ätbart.

Försöker finna en lämplig plats för att lyckas få festisen att stå upprätt.

Sopar undan några smygätna kaksmulor från picknickfilten och hör hur barnen ropar peppande ord till någon som rundar sista konen.

Brännboll med förskoleklassen.... En gräsplan full med barn och vuxna i ett ivrigt vevande med slagträn.

Små barn som springer kors och tvärs mellan sina föräldrar, medans större syskon kämpar tappert för att få bollen att flyga lika långt som pappa.

En arrangerande förälder startar grillen för att kunna mätta alla hungriga magar med en och annan korv. Saft som sveps i mängder. 

Alla är glada och solen ännu varm. Bara några dagar kvar till sommaravslutningen.

Sen ligger det en hel lång sommar framför oss. En sommar full med dagar att fylla med vad vi vill.

Fylla med en väldig massa glass och ett ihärdigt badande.......


Av Kattis - 8 juni 2010 14:01

Sitter och väntar på skolbarn nummer två som ska dyka upp när som helst. Värmen var alldeles lagom idag, men de mörka molnen hänger hotande över oss. Får se i vilket väder vi får spela brännboll ikväll.....

 
Av Kattis - 8 juni 2010 11:23

Sätter foten mot pedalen och trycker sakta neråt.

Tyget glider mellan mina fingrar medan jag fäster blicken mot nålen.

Sömmen rinner jämnt och fint ner på bordet på andra sidan.

Tankarna vandrar.........


Minns en sommar för länge sedan, då min stora plutt inte var mer än dryga två år.

Han och lillebror sprang omkring nakna på gräsmattan under tallarna.

Solen värmde och grisen låg i ljungen och njöt på grisars vis.

Med barr och arbetande myror mellan fötterna stod jag på stenhällen och hängde tvätt. Den vajade sakta i den milda brisen.


Jag kunde känna lillskrutten i magen tumla runt och hjärtat slog några extra slag.

Att jag kunde få bli så här lycklig......


Kaffet skulle jag snart få njuta läppjande på min lilla stentrappa. Medan gossarna fick kladda med sina kakor på filten nedanför. Saften rann nerför hakan och gav rosa fläckar på magarna. 

Efter fikat väntade dagens sväng med vagnen. Promenaden var min stunds avkoppling. Killarna sov sött sida vid sida medans mina raska steg trummade mot den hårda stenmjölsvägen.

Vi bodde på landet och vägen ledde mig förbi kohagen där lukten av mängder av spillning gav mig minnesbilder från den egna barndomens somrar hos pappa. 


Det finns ingen bättre plats på denna jord, än i närheten av skog och mark.......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards