En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Kattis - 18 juni 2010 22:28

Jag ligger i min något gungiga säng och tittar ut genom husvagnsfönstret.

Bakom husvagnen planterade jag en syrenhäck för ett par år sen. Nu när jag ser den ordentligt kan jag konstatera att den vuxit till sig rejält!

Jag kan också se att årets blomningsperiod redan är över....Det har visst gått mig förbi totalt!

Killarna och jag har nu spelat ett parti monopol, vilket sen mot slutet urartade lite på grund av trötthet från deras sida. Då blir det mest flams och löjlande.....


Tills för en stund sedan vräkte regnet ner över oss och gav oss en natursymfoni. Tyvärr har musiken tystnat, det hade varit mysigt att få ligga i sängen med boken och njuta av takdrippet!

Av Kattis - 18 juni 2010 19:45

Jag ska spendera kvällen och natten i husvagnen tillsammans med R och P. De håller som bäst på att samla ihop några spel och kvällsmysgrejor.... Ska bli riktigt mysigt!

 
Av Kattis - 18 juni 2010 09:29

Barnen rusar just uppför trappan för att klä på sig och borsta tänderna. Klockan är redan halv tio men stressen känns långt borta. 

En lite regnig dag visar sig utanför fönstret. Vilket betyder att alla måsten är som bortblåsta av någon anledning.........

Vi måste inte fara iväg på picknick eller utflykt för att ha utnyttjat dagen till max.

Skönt!


Rolle är på jobbet och det är en alldeles vanlig dag. Ikväll kommer vårt extrabarn och sen är det helg. En helg som är totalt blank, så gott som.

Kyrkis bjuder på bussresa till Sagostigen i Malmköping. Jag vill inte dit, har aldrig varit där, men hyser inte några stora förväntningar.

Tyvärr råkade Sa höra deras planer och ville absolut åka med.

Och jag är inte den att neka bara för att jag har förutfattade åsikter.....

Men är det dåligt väder.....


Igår kom pappa Rolle hem och ställde hemmiljön iordning igen....eller i oordning. Det beror på hur man ser på saken.


    


Barnen var glada och uppspelta och taket var nästan på väg att lyfta av alla skratt.


Han kom även hem med väskan full av små gåvor till oss alla.

Barnen fick olika kepsar och t-shirts. Jag fick ett sött armband fullt av ikonbilder, ett set med örhängen och halsband och en turistväska. 


  

Bara asken till smyckena tyckte jag var supersöt!


Han är så gullig min lilla man. Är alltid så bra på att hitta mysiga gåvor och lyckas göra mig så glad.

Själv är jag totalt värdelös på att komma på presenter och liknande till honom!

Det blir helt misslyckat varje gång. Förstår inte hur det kan vara så svårt.....

Fast han är ju också en sådan som vet vad han vill ha och verkligen går in för forskandet av den tingesten. Kollar upp allt och gör sen ett välplanerat köp.

Så det går ju inte att bara köpa något åt honom....


Jag har köpt upplevelser ett par gånger i och för sig. Och det gick ju hem.

Förra året fick han flyga ett litet flygplan. Han hade drömmar om att bli pilot som ung....

Och nu i julklapp fick han en dag i en äventyrsbana. Där man får klättra och ta sig fram mellan trädtopparna m.m. 

Han är höjdrädd.........hihihi.

Nu ska vi bara se om han tar sig igenom det. 



Jag kan ju tyvärr inte vara med på grund av stora magen. ; )

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards