En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Varm sommardag vid poolen......

Av Kattis - 28 juni 2010 13:45

Idag har jag INTE dammsugit,

jag har inte heller satt igång någon tvättmaskin,

inte hängt den förra och inte ens vikt undan den torra.

Jag har inte diskat........jo det har jag faktiskt.....

Men inte planerat middagen, inte gjort avancerad lunch, inte ens brytt mig om att blogga än!


Jag har idag gjort något jag aldrig tidigare gjort.

Jag har inte haft kläder på mig på hela dagen, bara bikin.

Jag har varit ute på altanen hela tiden. Jag har doppat mig i poolen x antal gånger och jag har läst flera kapitel i min bok!


Barnen har skrattande flugit i poolen med mig varje gång jag trotsat värmen och plumsat i, de har med stor iver stänk ner mig med våldsam kraft.

Lille D har sprungit runt naken och plaskat i sin plastluftbubbla, till och med bett om att få kissa på toaletten med jämna mellantum!

Framsteg.


Det är VARMT! Poolen har kommit upp i en temperatur av 21 grader, och dagen är ännu inte slut......Varmare blir det hela tiden.


Nu har vi tre veckor kvar till semestern. Tre veckor på oss att packa vagnen och planera och drömma.

Bokning gjord för fem nätter med vänner i Örebro, Gustavsvik.

Campingen är av allt att dömma en av Sveriges bästa. Men då jag har varit där förut, i stuga på våren, är jag böjd att säga emot.

Den är stor, på tok för stor för att vara mysig. Men det är lite som att ju större camping desto fler stjärnor.....


Fast Gustavsvik har ett roligt badhus, och det är det vi vill visa barnen. Sen finns lek och bus-planeten/fabriken (vet inte vilket det är, men det är sååååå kul!)

Vännerna är amerikanväninnan med familj.

I USA finns inte riktigt sånt som föräldraledighet eller semester. Så dessa fem nätter med oss i Örebro, är deras semester........!

Hon är otrolig! Jobbar och står i som en tok, och visar inte med en min att hon någonsin skulle vara missnöjd.


Vi har det fantastiskt bra i vårat underbara land med alla självklarheter, i form av ledigheter och själavård...........


Semestern måste även innehålla besök hos kära systrar i Värmland. Och min lika kära svägerska förstås! Bror min är ju i USA, Nashville, och turnerar runt med bandet tills i höst, så svägerskan är alldeles ensam med lilltjejen......

Kan hända man får en glutt av pappsen också.......

Det blir ju inte så ofta.


Sen har jag dividerat med maken, Rolle, om hur det skulle va att ta sig till Skara Sommarland. Han vill inte, har varit där för tjugo år sen och säger att det var skräp. Hur ska man kunna undvika poolområdet med alla barnen, eftersom det inte är det vi vill dit för!?

Vi vill komma åt karusellerna. Gröna Lund förra året var totalt hopplöst!

Minst en halvtimmes kö för varje åk, och där står vi inte! Då går vi därifrån....

Men jag har hört många goda ord om Skara på senaste. Det är inga köer alls, barnen kan springa runt och vara med på nästa åk hur många gånger som helst...

Det ska inte vara så dyrt, ett inträde och sen är det bra.....


Campingen där är förstås så gott som en parkering, men det kan väl gå de två dygn man nu ska vara där. Sen får man dra vidare.......


Semestern måste också innehålla en plats på ett smultronställe. En plats där vi bara kan vara, där det inte är packade sill-system och där vi kan njuta av lite bad och slapphet under någon veckas tid.

Men var det stället ligger, det märker vi........



Byter bajsblöja på lillen och inser att det är dags att byta soppåse. Går ner och ställer den fulla påsen i hallen, tar inte ut den nu...

Ser att hallen har blivit vänthall för tre stora kassar med pappersåtervinning, blundar och vänder tillbaka ut till altanen.......inte idag....idag har jag sommarlov.......

 
 
annkatrin

annkatrin

28 juni 2010 16:05

Gud vad skönt att kunna koppla bort allt. Låter som ni kommer att få en underbar semster ;-)

http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com

 
Vardagsmamman

Vardagsmamman

28 juni 2010 16:14

Helt rätt!! När man har sommarlov så kan blöt tvätt i maskinen och fulla blöjpåsar väntas med att tas rätt på. Är det sommarlov så är det. :)

Hoppas ni får en skön semester :)

Kram Mia

http://www.vardagsfamiljen.blogspot.com

 
Paulis

Paulis

6 juli 2010 09:44

Det heter Lek och bus-Landet :D

http://paulis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards