En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Kattis - 6 september 2010 12:15

En tjock tröja på mamma och skrutten invirad i gosig filt. Sen Poker i koppel och ut i solen. Skönt höstväder för promenad! Tog de få stegen mot kyrkan innan jag direkt mötte kända ansikten. Trevliga ansikten dessutom, då ville jag passa på att heja på kyrkis-A också när jag ändå var där utanför hennes domäner. Skrutten beundrades och mor fick varma kramar. Omtänksamma människor är värdefulla möten så här straxt efter bebisankomst. I övrigt tillhör jag dem som helst håller mig undan i ett par veckor. Även om allt gått bra och jag kommit hem snabbt, så är jag nog tröttare än vad även jag själv tror. I hallspegeln, vid hemkomst efter den friska luftsvängen, möttes jag av ett blekansikte...... Ett blekansikte som nog måste peta i sig lite broccoli nu.

Av Kattis - 6 september 2010 08:12

Si, min fyraåring, bygger koja i vardagsrummet i väntan på att lille D ska komma hem med pappa efter skolpromenaden. 

I famnen ligger mitt senaste underverk och gottar sig vid bröstet. Så liten och söt.


Rolle planerar en tur till jobbet för att kunna vara med vid installationen av den nya maskinen. Den stora avancerade leksaken lockar......

Tror jag själv vill ta mig en titt på den så småningom.

Det är ju kul att se hur han plötsligt befinner sig i en arbetssituation där han längtar till jobbet!


Det är prat om skoltilliten på nyheterna just nu.

Det låter som att vi i gemen har stort förtroende för skolan, men inte litar på att den ger våra barn de kunskaper de ska få.

Va?! Hur går det ihop?

Om man inte tror skolan ger de nödvändiga kunskaperna, kan man väl inte heller ha förtroende för den. 


Jag måste tyvärr erkänna tillhörighet till skaran som inte känner sig så trygg med skolan. Vet på tok för många klasser som skulle stängas omedelbums av fack eller dylikt, om det var en arbetsplats för enbart vuxna!

Men det är som att lärarna idag står helt maktlösa för de stökiga eleverna.....

Jag vet inte vad som behöver göras i en sådan klass. Men när läraren inte kan göra annat än att stå och iakta när tio-elvaåriga elever bara springer runt, så måste det ju ske nåt!

De har ju, vad jag förstår, inte rätt att överhuvudtaget ta i en elev.

Så vad ska de göra när de inte handgripligen får hjälpa en elev att sätta sig ner eller gå ut!?


Det blir rätt kort steg till att höja rösten.........Vilket inte något blir mycket bättre av.


Så hur ska detta kunna förbättras?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards