En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Kattis - 8 september 2010 21:23

Samuel är tokig i pyssel. Det gäller allt från garnbollar till jordens alla gör-det-själv-skapelser. Och han drar igång det ena fixet efter det andra. Samtliga kräver för det mesta alltid något litet handtag av mig. Och så gott som ständigt vid tillfällen då jag känner mig som minst tillgänglig, mitt i frukostdisk innan skolan eller liknande. Att han då ska få möjlighet att spä på sina pysselideer via bompas philophix, kan stundom kännas nästintill irriterande....... Men tofflorna blev ju riktigt fina!
Av Kattis - 8 september 2010 15:13

Fröken släpper ut på rast. Barnen rusar ut och iväg. Pappa hänger efter sonen. På skolgården finns ett skogsklätt berg, fullt av högväxande tall. Ett favorittillhåll för de flesta busungar. Pappa ser potentialen för stimulerande rastsysselsättning. Han plockar upp några kottar och utlyser kottkrig. Inte många av skolgårdens grabbar är sena att haka på. Kottarna yr runt öronen och några felklivande tjejer menar att de får faktiskt bara kasta löst.....; ) Äldste gossen ansluter också tillsammans med en stor skara klasskamrater. Slutligen ringer klockorna in och pappa får passera två rastvakter som står nedanför berget med armarna i kors.....

Med en pappa i skolan vet man aldrig vad som kan hända!
Av Kattis - 8 september 2010 11:10

Idag har spindeln, som jag vill kalla Mosag, efter Eragogs fru (Harry Potter), fått en lärorik utflyktsdag. Hon är med Rolle och Samuel, sjuåringen, i skolan.

Ja, nu släpper jag namnen......


Då grabbarna berättade om sitt nya husdjur i skolan för ett par veckor sen, blev det ett väldigt intresse.

Det drog igång många samtalstunder. I en klass fick alla barnen skriva frågor till Rolle gällande spindeln.

Kul när lärarna leder in sina lektioner kring något som berör barnens intresse för stunden. Det blev både veckans bokstav - S, mattelektion - bl.a räkna ögon och ben ( åtta av varje faktiskt) och allmänt diskussionsämne.


Tror till och med Rolle tog med sig en syrsa för att ge den inför barnen i klassrummet.

Och igår satt han och lusläste spindelinfo på nätet, för att kunna svara på alla vetgiriga barns kluriga funderingar.


I vardagsrummet pågår just nu storstädning av mina små buspojkar. En koja stor som ett fort är på väg att rivas och det låter som om hela huset ska följa med.....

Hur kan det låta så från lite ommöblering av några kuddar?!


Oj då! Så var det det där med lunch...........

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards