En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Kattis - 9 september 2010 18:49

Kväll. 

Barnen sover. Till och med plutten Elvis.......

Drömmar har både krossats och spätts på. Idol är slut för idag.


Sitter med ett stort glas te i soffan och myser. 


Ena gossen, Pontus åtta år, kom hem med en bok han skrivit i skolan i våras. I första klass.

En bok han fick göra som extrauppgift eftersom han skrev så bra enligt sin fröken.

Boken var en berättelse om hans drömkalas. 

På framsidan av boken sitter en stor postit-lapp där två olika fröknar skrivit kommentarer. Den ena fröken känner jag inte alls till.


"Vilken fantastisk bok."

"Vilka formuleringar och uttryck!"

"Vad månde bliva?"


Som förälder blir man alldeles ställd. Oj, vilken känsla av stolthet!


Jag öppnar boken och läser.

Märker hur jag bara sitter och gapar. Var har han fått dessa formuleringar ifrån?!


Utstick- "Sen tog jag nästa paket. Jag öppnade paketet ivrigt. I det paketet låg det ett jättestort legopaket. Det var dödsstjärnan. Jag svimmade nästan. Så glad var jag. Jag lade ner den på golvet. Den var ganska tung."


Nu ska jag låta meddela att jag självklart inte skrivit med alla felstavningar. För det är klart att varje ord inte skrivits med exakt rätt bokstäver rakt igenom.

Men det kvittar liksom.........


Jag vet att man inte får skryta om sina barn. Endast om sina barnbarn ; )

Men jag måste få säga, att jag undrar hur mycket stolthet ett mammahjärta kan tåla utan att spricka!

Av Kattis - 9 september 2010 09:46

Vid vårt stora svarta köksbord sitter två små gossar och ger instruktioner till sin far kring hur man på bästa sätt formar en lerklump. Pappa Rolle lyssnar uppmärksamt och gör sen ändå precis som han själv vill. Leran trycks ner i pressen och ut kommer, som genom ett trollslag, spagetti! Lille Dennis är mycket förtjust. Själv råkar jag visst ge ifrån mig ett något opassande läte, för rätt som det är får jag en lerklump mitt i plytet! Rolle skrattar hjärtligt åt mitt något förvånande ansiktsuttryck....... Ibland kanske det kunde vara någon måttlighet på barnasinnet ; )

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards