En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Kattis - 12 september 2010 20:51

Långben i vilda västern, klantar sig med häst, tjur och boskapstjuvar. Men slutar gladeligen med fanan i topp, som för det mesta. Jag ligger med Elvis ammandes i sängen. Två stora grabbar ligger bakom min rygg och tre mindre framför mig. Det är dagens sagostund. En stund av familjestärkande samvaro. En stund som till och med ännu uppskattas av de äldsta på åtta och tio år. Och som fyller ett modershjärta med värme. Som däggdjur vill vi mödrar hålla våra ungar nära.....

Av Kattis - 12 september 2010 13:25

Impregnering yr i luften och jag håller andan så gott jag kan. Det stinker. Drar ett djupt andetag genom tröjärmen och sprayar lite till.


Nu har jag gjort iordning mina och Rolles vinterskor i alla fall.

Och inventerad barnens vinterklädesgarderob. Det är som vanligt den äldste gossen, Rasmus, som måste få ett nytt vinterställ.

I år finns plagg till alla övriga i gott skick. Skönt!

Förra året gjorde jag ett totalinköp med nya kläder åt allihop. Det blir några tusenlappar. Känns skönt att slippa den utgiften i år igen!


Min käre lille vilding, Pontus, lever livet till fullo, så att säga. Vilket med andra ord betyder att kläderna inte håller lika länge som för brodern närmast uppåt och närmast neråt. Så han kan med mitt goda samvete ärva från Rasmus, men inte lämna i arv åt Samuel......


Det är ju härligt med en pojk som verkligen lever ut med kompisarna på rasten. Åker kana nerför berget som klätts med is, eller far på knäna längs isgatan.

Men sen ser ju kläderna ut därefter........


Fast vad är det man säger : "smutsiga barn, glada barn."

Det måste väl gälla "trasiga barn" också?!


------------------------------------------------



 


En liten filosoferande Elvis.




Av Kattis - 12 september 2010 09:40

En söndag ger en önskan om mysiga stunder med familjen. En dag som är lugn och skön. Något jag tycker är mysigt en regnig och kulen dag som denna, är att stoppa in hela familjen i bilen och köra längs bortglömda skogsvägar. Se var de tar slut. Köra runt vid nybyggnadsområden och se hur nya stadsdelar byggs upp. Ta bilen ut på offside-safari..... : )

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards