En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Kattis - 13 september 2010 19:02

På min köksvägg hänger en drös med hand och fotavtryck i gips. De första tre barnen var alla små samtidigt, känns det som. Och deras avtryck gjordes i flera omgångar, men alltid i kyrkis variant med utgångspunkt från en djup papperstallrik. När sen gosse fyra kom hittade jag ett fint gjutningsset hos Panduro, som gav en kvadratisk tavla att måla i lämpligt utförande. Supersöta blir dem! Idag var det hög tid att ordna Elvis avtryck. Så nu står den på tork vid köksfönstret. Jag har haft lite ågren kring det orättvisa i att de tre yngsta får så fina avtryckstavlor. Men faktum är att deras tavlor kombinerat med de övriga runda formerna bildar ett riktigt vackert träd på väggen min! Ett äkta barnaträd......

Av Kattis - 13 september 2010 08:18

Det stora möbelvaruhuset brukar vara duktigt på att bidra till ett mycket längre kvitto, än tanken var när de första stegen togs in genom dörrarna.

Allt ser så lockande vackert ut och prislapparna lockande små.

Men som bekant; "många bäckar små".......


Ofta brukar våra resor dit upp, till Ikea alltså, dela oss. 

Att åka dit hela familjen är väldigt ineffektivt. Speciellt då flera av gossarna hellre skulle sitta stilla i bilen och vänta, än att behöva gå inne i butiken. Varför då tvinga dem? Det blir inte roligt för någon av oss!

Och nu ville jag inte heller fara dit med Elvis-plutten, så Rolle tog de som ville med och drog dit själv igår. "Själv", är ju helt fel ordval egentligen......

Det var de två äldsta som hakade på.


Det som stod med stora bokstäver på inköpslistan var tallrikar. En del av er vet säkert att jag sålde hela vår servis för några veckor sen.

Sen dess har vi haft fem stycken stora loppistallrikar att äta på och ett gäng av melamin.


Nu ville jag köpa in ett ordentligt lager. Trettio stycken blev det.

Sen vill ju jag inte ha en färdig servis rakt av, utan tycker om en lite udda blandning. Och för ett antal år sedan köpte jag ett tiotal assietter i engelsk stil från den tjusiga butiken ÖB. Billigt och bra!

Sen har Rolle blivit glad i Rörstrands jubileumstallrikar av hundratalsserien.

Dem hittade jag några stycken av i den lokala loppisen, för kanske en femma styck. När vi nu söker fler får vi betala minst femtio kronor styck. De flesta går ut med ett pris över hundralappen.......


Valet av tallrikar från Ikea hamnade på "Dinera".


  

Och med assietterna från ÖB blir det så här.


  

Och med Rörstrands assiett......


  


Jag är nöjd! Äntligen har jag riktiga tallrikar att äta från, och slipper plasten.


Att släppa iväg Rolle till Ikea brukar vara väldigt farligt. Det brukar, som jag inledde med, sluta med ett mycket längre kvitto än planerat....

Fast igår skötte han sig utmärkt! Inget som inte var att önska kom med hem.

Duktigt. Jag vet ju själv hur svårt det är........ ; )

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards