En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Kattis - 26 september 2010 18:13

Att lyckan är svårfångad, är ett vanligt begrepp.

Det gäller att kunna plocka ut lyckan ur varje litet ögonblick. Då har man den i överflöd och alltid nära till hands.


Att livet snurrar i ett rasande tempo gör inte lyckosamlandet lättare.

Hela tiden jobbar man framåt, för att hinna klart med nästa steg. Att-göra-listan är lång och ska helst kunnas bockas av konstant.


Fast även i tvättstugan är lyckan med oss. 

Det räcker med ett andetag och en eftertanke, så kanske även vetskapen kring vattnet i våra rör ger oss ett lyckorus.


Eller så tänker vi som andra, och tycker jakten på lycka är överreklamerad.

Kanske ska vi sluta tjafsa så mycket om den där lyckan, och istället hänga vår tvätt, bita ihop och sluta klaga!?


Vissa dagar känns gråtmilda fast inget finns att spilla tårar över.

Och en vanlig mulen torsdag kan ge upphov till det största lyckoruset vi kännt på veckor.

Sån´t är livet, som bekant.........


Men jag måste nog ändå tillstå; att vill jag känna lyckan. räcker det med ett andetag och en tanke på vart livet så underbart fört mig!

Av Kattis - 26 september 2010 13:29

En krans täckt av kottar och tuja hänger nu på ytterdörren. Dennis limmade ivrigt. : ) Inte ens hälften av hans enorma kottsamling gick åt, men vi hittar nog nån funktion till övriga med. - Efter lunch drar min ämnesomsättning alltid igång ett fruktansvärt sockersug. Det är nästintill omöjligt att motstå! Fast jag vet att det är ett reelt behov av lite sött efter maten för att just underlätta matsmältningen, så jag brukar låta något litet och gott slinka ner utan en större eftertanke. Men nu väntar vi hem våra förlorade familjemedlemmar inom kort. Så sötsaken får vänta till fikat tillsammans med dem. Det är bara det att den där chokladkakan på köksbänken är något ofantligt suktande.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards