En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

AWARD!

Av Kattis - 24 november 2010 10:19

Jag har fått en award av flerbarnsliv !

Det tackar jag allra ödmjukast för. :-)


  


Till awarden hör att låta meddela sju saker om sig själv, kanske något som inte framkommit tidigare.

Sen ska awarden delas vidare till sju andra bloggare.


Då kör vi.....


1. Jag har en väldig ångest över livet dundrande framfart. Snart är det slut, liksom...


2. Jag gick min utbildning till undersköterska enbart för att få läsa teckenspråk under två år. Ville bli tolk, men kom inte in som en av trettio bland över trehundra sökande.... Sen rann det ut i sanden :-(


3. Drömmer om fler barn, fast jag lovat att vara nöjd med sex stycken ;-)


4. Studenten var en av de värsta dagarna i mitt liv! Längtar fortfarande efter att få sitta i skolbänken igen.


5. Säger att en "mamma"-kropp är vacker, fast vill egentligen ändra allt som bevisar att jag fått barn. (bristningar,slapp maghud, tomma tuttar)


6. Älskar inredning och att drömma, planera och skapa visionsblad. (Stort papper fullt av inspirerande vackra bilder från inredningstidningar)


7. Blev redan som tioåring stämplad som "skrivande" av lärarkåren i skolan. Skrev många små noveller jag lät läraren bedöma. Men sen blev det inget mer av det heller.....


Ja, det gick ju!

Så var det nomineringarna.


nattmia för alla hennes underbara bilder


riesling för hennes sätt att bjuda på sig själv


zebbeskamp för att Mia låter mig få en inblick i en lite svårare vardag


filozophie för hennes tänkvärda funderingar


mångmamma för hennes härliga sätt att berätta


dante för otroligt underhållande texter


carola för att det är härligt att kunna se in i en STOR familjs vardag


Tack igen...och varsågod!






 
 
mångmamma

mångmamma

24 november 2010 22:07

Tack!
Känner mig hedrad.

http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kattis

24 november 2010 22:26

Det är meningen! :-)

 
Dante

Dante

25 november 2010 05:28

Gör honnör!

http://stockholmunderytan.blogspot.com

 
flerbarnsliv

flerbarnsliv

25 november 2010 06:38

5:an känner jag igen ;)

Gratulerar på namnsdagen idag :)
Kramiz och ha en fin dag

http://flerbarnslivet.blogspot.com

 
Mia

Mia

25 november 2010 07:27

Tack snälla du för award och fina ord..
Skall försöka komma på lite om mig själv och lägga in det ikväll.. Hittar du den inte på min blogg sen så hojta till för minnet är bra men kort här :-S

Kram Mia

http://nattmia.blogspot.com

 
em

em

25 november 2010 09:30

Vilken varm och fin blogg du har!

Kram

http://myperfectbabyjulian.blogspot.com

Kattis

25 november 2010 09:45

Tackar och bockar! :-)

 
Ingen bild

Stina

25 november 2010 15:52

Ja du 5:an är allt för bekant. Inser mer och mer att jag ser ut precis som min mamma!

 
riesling

riesling

26 november 2010 10:40

Tusen tack, raring! *rosa på kinderna* Känner mig jättehedrad!
Ska ta tag i det så fort jag bara kan!

http://riesling.bloggplatsen.se

Kattis

26 november 2010 11:40

Varsågod!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards