En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

AWARD!

Av Kattis - 8 december 2010 21:30


  


Tack! allra bästaste Filozophie för denna award!

Blir så glad :-)


Regler:

1. Tacka den du fått awarden från.

2. Kopiera awarden till din blogg.

3. Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter

och nämn en favortibok per författare.

4. Skicka awarden vidare till fem mottagare du tycker förtjänar den.


Då kör vi. Tacken är avklarad och kopieringen likaså.

Då hamnar vi på författarpunkten.....

Utan inbördes ordning:


Dan Brown, någon förklaring behövs knappast.

Och bästa boken är Änglar och Demoner.


Anna Gavalda har jag fastnat för på senare tid. Gillar hennes lite annorlunda sätt att skriva.

Bästa bok är solklart Tillsammans är man mindre ensam.


Elizabeth Georges böcker tar upp en hel hylla hos mig. Det måste väl tas som ett tecken på gillande...

Minnets labyrint är en av de böcker som etsats fast sig bäst i mitt minne.

Suveräna deckare!


 Victoria Clayton hittade jag på femkronors-utförsäljningen hos biblioteket.

Förnuft och dårskap är en mycket trevlig levnadsöde-läsning.


Ken Follett har åtminstone skrivit en bra bok. Men den var då också grymt bra.

Svärdet och spiran är den enda bok jag läst av honom, den tog ett par månader att komma igenom, det är egentligen minst två böcker som slagits ihop.

Jag måste verkligen ta mig tid att leta reda på hans övriga verk!


Nu vill jag skicka vidare denna award till :


Gafflan

Mångmamma

Mia

Flerbarnslivet

Nattmia







 
 
Mia

Mia

8 december 2010 22:36

Tack snälla du för awarden.. Den skall jag komma ihåg att göra i morgon, måste fundera på vilka författare och böcker jag tycker bäst om :-)

Ha en fin torsdag..

Kram Mia

http://nattmia.blogspot.com

Kattis

9 december 2010 10:06

Varsågod!

Kram och ha själv du med en trevlig torsdag :-)

 
gafflan

gafflan

9 december 2010 07:41

Tack så mycket för awarden! Ska ta tag i den så fort som möjligt :D
Kram

http://gafflan-gafflan.blogspot.com

Kattis

9 december 2010 10:05

Kul att du blev glad =-)
Varsågod!

Kram och trevlig torsdag

 
flerbarnsliv

flerbarnsliv

9 december 2010 08:51

Grattis till Awarden ;) Och Tack så mycket!
Vad fint av dig, att ge den till mig ;)
Jag ska gnugga den lite först ;)
Kramiz och ha en fin dag

http://flerbarnslivet.blogspot.com

Kattis

9 december 2010 10:04

Tack och varsågod!

Kram

 
mångmamma

mångmamma

10 december 2010 08:49

Tack!
Förutom att jag misslyckades med kopieringen, har jag plitat ner lite boktips!

http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kattis

10 december 2010 10:14

ja, det där med kopiering är jag inte så mycket bättre på!
Jag högerkl på bilden och kunde sen lägga in den direkt på i-photo....

Trevlig fredag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards