En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Kattis - 9 januari 2011 22:09

En långvarig längtan efter rårakor fick mig nu till kvällen att ta saken i egna händer och börja riva potatis. Samtliga barn var skickade i säng med tanke på att så smått vrida tillbaka dygnets omkullkastning, och film i mitt intresse noterades på tablån. Kan bli en bra kväll detta! Lök hackades och smetana och rom sopades fram ur kylen, både röd och svart rom gömde det sig i mitt något vildvuxna kylförvaringsutrymme, trevligt när det visar sig innehålla fler godsaker än man är medveten om! Pannan värmdes upp och i den lades en boll av potatisrivet som sen plattades till. Allt enligt konstens (receptets) alla regler. För det är jag bra på ser ni. Att följa alla regler. Men regler är ju som bekant till för att brytas… Ja, stekt riven potatis blev det i alla fall. Om än inte så där frasiga och vackert runda till formen. Men viktigast av allt; svingott var det!

Av Kattis - 9 januari 2011 12:08

Blev mött av solen under min morgontur med hunden, det var som att få en vitamindrink slängd i ansiktet. Nästan chockartad känsla av återseende av bortglömd bekantskap! Den log mig in i själen och gav löften om en snart tilltätad kontakt igen. Jag hävdar bestämt att jag är god vän med mörkret, men då jag plötsligt påminns om solens magiska krafter väcks min längtan åter efter ljuset. Förmodligen är det väl just variationen som höjer var årstid till max. Jag är glad att bo i norden med våra kontraster…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards