En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Kattis - 20 januari 2011 22:20

Det är inte klokt vad snurrig man blir av några enkla kullerbyttor! Nu var det äntligen dags. Peppad ut i fingerspetsarna travade jag runt i salen tillsammans med judogruppen i en blandning av stora barn och vuxna. Äldsta gossen sprang en bit före mig. Tränaren frågade om jag var helt återställd och jag visade mina grymt stora biceps (hmhm) som tecken på 'absolut!' För säkerhets skull var jag noga med att hålla det berömda knipet hela tiden och inte jogga för hoppigt. Det kändes helt underbart att vara tillbaka! I och för sig var det första gången jag var med på ett äkta judopass, innan har jag endast varit på MMA;n, men med samma tränare och klubb. Tyckte dessutom att det kunde vara bra att börja lite lugnare än att hoppa direkt in på värsta fightandet! Efter allt kullerbyttande fick vi äntligen köra lite randori, 'brottning', så himla superkul så det finns inte! Tack och lov var vi två tjejer, så vi slapp köra med de stooora killarna. Fast, så klart, tränarn vill ju kolla formen på mig och tar mig på en omgång. Bara för att snabbt konstatera efter ett par lagda händer på min mage, att där behövs det tränas! En slapp i skallen fick han för den ;-) Hemkommen och mysklädd sitter jag sen i soffan med lille ammande Elvis och känner att livet leker, så där härligt som det känns efter ett rörelsepass. Tårna ömmar och blånade armbågen med. Dessutom verkar inte riktigt mitt bäcken och jag helt överens angående min återställning. Kanske var det lite för tidigt ändå :-( får se vad det säger imorgon. Får må hända vänta ett tag till, men en rolig omgång fick jag i alla fall!

Av Kattis - 20 januari 2011 15:48


Måste ju testa detta med videoklipp!

Hittade ett från sommaravslutningen 2010 på judon.

Pontus var med på sitt första klubbmästerskap....

Denna match vann han snabbt på ippon, det betyder att han kastade sin motståndare i golvet så att denne landade perfekt (på rygg).


Han tog guld.

Av Kattis - 20 januari 2011 12:01

samhörig längtan efter våren

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards