En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Kattis - 7 februari 2011 14:39

Stenvägg i dimljus. Att det kan vara så vackert. Mammas stund på toaletten blir plötsligt till en ren spa-upplevelse! Det behövs inte många minuter. Är de bara tillräckligt rofyllda kan de boosta batterierna på stört.

Av Kattis - 7 februari 2011 10:01

Sitter med dagen sockerfria kaffekopp och minns inte varför jag någonsin haft socker i kaffet förut. Varför? Det måste ha varit väldigt sött!


Idag ska pannkakor lagas.

Vända pannkakor är något man som småbarnsförälder blir väldigt van vid av någon anledning. Och jag tror att jag inte är ensam om att känna hur viktigt det är med rätt smet och stekspade. 

Har Rolle gjort smeten är den i min smak på tok för tjock, och har jag gjort den kan inte han få den lösa vattniga smeten till pannkakor alls.

Man vill helst göra sin egen smet och helst använda sina egna "verktyg".

Jag har någon gång försökt steka pannisar hos en vän, men det kan bli jättekonstigt!


Så att idag fixa smet som är helt sockerfri (vetemjöl) och mjölkfri ska bli väldigt spännande! Ska jag lyckas få ihop det alls?

Och till det då? Sockerfria tillbehör....... Utan grädde eller glass?


Nu har ju mina gossar det rätt bra med den mjölkfria biten. Eftersom de är intoleranta är de ju vana vid havremjölk och glass.

Det är bara den äldsta som drack vanlig mjölk upp till femårsåldern innan vi förstod att även de små magproblem han hade kom av mjölken.

Han var otroligt åksjuk vid minsta lilla färd........

Att vi inte kopplade tidigare!

Men nu är han ju van vid vanlig mjölk och gillar inte solhavre alls tyvärr.


Nu ska jag ta mig an veckans matsedel. Få se vad jag kan komma på för gott denna vecka.......

Av Kattis - 7 februari 2011 08:19

Dagen gryr

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards