En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Kattis - 14 februari 2011 17:24

Grytan puttrar sen flera timmar tillbaka på spisen. Någon gör klart veckans läxa redan innan middag och andra busar med lillebror. Ett brev hade visst glömts bort och ordnade så mannen blev tvungen att ta en snabb tur igen. Mina fötter agerar förhistoriska berg för de mängder av dinosaurier som klippts, vikts och limmats ihop av små hemmavarande barn. Och den fyrbenta kan inte hålla nyfikenheten i styr utan måste klampa in i urtiden som den mest fasansfulla gigantosaurus han kan vara. Gossarna suckar åt intassande åbäke och tar med sig urtiden till våningen ovanför istället. Vi väntar på matdags…

Av Kattis - 14 februari 2011 13:11

De vackraste konstverken är gjorda av barnahand 

 
Av Kattis - 14 februari 2011 10:21

Strålande solsken och närmare tjugo minusgrader var vad morgonens uppvaknande möttes av.

Vackert som en dag där ute, men inte lagt för en promenad för lillplutten runt halva orten.


Igår var det samma väder, om ändock inte samma köld.

Motorpappan drog alla gossarna med sig på sin älskade leksak en sväng.

En och en ger det en fullgod stund på tu man hand med far-son-bandet i fokus ;-)


  

Sen att den käre mannen får extra mycket motortid med solsken i blick ger ju stunderna en extra dimension. Inget gott  som inte har något gott med sig ;-)


En annan som redan visar tycker för fyrhjulsdrivet....



Denne lille gosse drog fadern ut på motorsväng med fyrhjulingen innan naveln ramlat av!!

Låter hemskt förskräckligt, men det var inte många meter, så ingen fara =-)

Motor"drivet" skulle in i blodet redan från start så att säga.....


Annat är det med mor i huset. Finns ingen förtjusning för bensindrivet över huvudtaget! Inte ens i tonåren fanns det någon vilja till sådant.

Jag hade min cykel och jag hängde på rätt bra med en med :-)


Många yttrar ju funderingar kring vår stora skara gossar som hela tiden närmar sig mopedåldern. Vad i göta petter tar vi oss till då!?

Sex grabbar som ska ha moppe! Och nu krävs det dessutom kort för dessa!


Men jag vet inte om jag anser att det är ett så stort måste egentligen.

Är det en dålig uppväxt att inte få äga en moppe i tonåren?!


Om jag hade haft sex döttrar hade kravet varit en häst åt alla då? Eller moppe?

Häst och moppe?!


Nej. Det tycker inte jag.........

Någon kanske vill ha moppe mer än någon annan. Då får vi se.

I övrigt sparar vi mer till körkort och bil. Det Är viktigt!

Moped är en leksak. Såvida man inte bor så pass att det är värt att klassa den som transportmedel.


Äldsta gossen har redan uttalat åsikten kring att moped inte är största prioritet för honom i alla fall. Han längtar mer efter en fyrhjuling........





Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards