En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Kattis - 24 februari 2011 21:09

Sportlov. Men knappast ledig. Förutom att försöka hinna med det vanliga tjafset haglar önskningarna över mig likt ett strömmande vattenfall. En i övrigt oplanerad dag skulle så påpassligt önskningen om att låta akvariet få sig en bättre rengöring uppfyllas. Gossens fisktank - gossen rengör. Så gott som, med översyn, dirigering och viss hjälp. Efter att ha skrubbat, gnuggat och putsat var sten och inventarie likt aldrig förr (nu gjorde vi på mammavis) var gossen näst intill tårögd. Minsta lilla motgång med sugproppen på filtret får honom ur balans. Och själv är jag också rätt slut. Men jag vet att när väl detta avklarats väntar lunch, dammsugning, tvätt och promenad. Och de haglande önskningarna fortsätter…

Av Kattis - 24 februari 2011 14:49

Skuggorna leker med oss. Gatlyktan bjuder dem till dans.

Från skyn faller stora flingor och mina tunnklädda ben är frusna.

Jag försöker stå med raka ben så inte de iskalla jeansen kommer emot dem. Jag kommer ha röda lår sen, det vet jag....


Jag är tretton år. Tretton år och lyckligt intagen i kompisgänget.

Inte ensam och utstött längre.

En pojkvän har jag också. Tyckte han var söt förut, men nu känner jag honom bättre.

Han är femton och vill vara ball.

Röker och målar lakrits över hela gatan med sin moppe.

Alla verkar tycka att han är ascool. Eller så är det bara just det att alla tror att alla andra tycker att han är häftig.

Hur som helst så är han min nyckel till vänskap. Vågar inte släppa honom, för då står jag nog utanför igen....


Det är söndagskväll och vi står på den tomma mörka skolgården.

Mopparna kör upp och ner för backen. Sladdar och visar upp sig som ett gäng tuppar.

Några karvar känslosamma ord i bänkens trä. Likt ett sätt att värma sig. Med värmande ord. Bara det känns liksom.....


Det är början på vintern och alla ljumma sommarkvällar är ett minne blott. 

Två månader bak känns som en halv livstid. Vi lever för dagen. Och för nästa helg.


Vardagarna kan vi spendera på café 90, fritidsgården. Ibland även en fredag eller lödagkväll.

Men idag har de stängt.


Det luktar rök.

C försöker få igång en liten eld. Genast är fler där för att hjälpa till.

Vid stunder av tristess krävs det inte mycket för att få igång oss.

Sparka in en boll i hundgården så blir det fart.....


Plötsligt ger någon upp.

Och som ringar på vattnet vågar fler och fler lämna gruppen.

Det känns skönt att få dra sig hem mot värmen igen.


Ser orden på bänken framför mig. "Sug kuk!"

Riktat åt livet självt? Det är känslor det.....


Av Kattis - 24 februari 2011 11:37

Nu har min lilla nya söta kökskompis flyttat in

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards