En bit ur mitt liv

Alla inlägg under februari 2011

Av Kattis - 10 februari 2011 21:04


Super-duper-smaskig nyttomilkshake :-)


1dl havremjölk

1dl apelsinjuice

1ägg

2msk linfröolja

1dl blåbär/hallon


Mixa och njut!

Av Kattis - 10 februari 2011 15:43

Inte mycket kan få mig att sticka ut näsan utanför dörren denna eftermiddag. Blåsten låter den plaskvåta snön som faller från ovan segla långväga sidledes innan den slår sig ihop med sina jämlikar på backen. Där ligger den redan tjock. Huamej sånt väder vi har! På bänken ligger kycklingfileerna på tining inför kvällens kycklinglasange. Gjord med förstekta squash-skivor istället för pastaplattorna. Kanske att man skulle ställa sig vid spisen nu? Om inte annat så för att få upp värmen…

Av Kattis - 10 februari 2011 12:10

Knaprar diverse frön, nötter och russin från min akutask i bilen. Det är verkligen en toppenide att ha nära till hands när blodsockret och hungern är i krig! Jag är den som efter två minuters hunger går direkt in i svimningssymtom med kraftigt illamående som följd. Jag har därmed alltid haft en svag rädsla för att bli hungrig, eftersom jag alltid börjar må så dåligt då. Vilket lätt leder mig in till de gömda vrårna inne i skafferiet. Men nu är det slut med det! Faktiskt :-) Och det om nåt är en skön anledning att hålla kvar vid den 'råsmarta' kosten!

Av Kattis - 10 februari 2011 08:36

Den vackra spegeln har nu fått flytta ur sin garderob i det gamla sovrummet och pryder istället sin plats på väggen.

Och det till den lille gossens glädje......


  

  

Det är bara för underbart att se de små liven göra grimaser åt sig själva!

Av Kattis - 9 februari 2011 21:53

  


Det har varit kalasdag i det gossfyllda huset idag.

Då brukar det stora pysselskåpet tömmas till botten i ett rejält klipp och klistra frenesi. Att skapa något till en älskad nära är väl ändå den största gåvan man kan ge. Ge av sin egen tid och kraft med kärlek i basen...

Här har Pontus målat upp allt han vet att pappa tycker om. Allt han vet att pappa blir glad av; fyrhjuling, schack, helikopter m.m


Själv har jag otroligt svårt att komma på gåvor till gubben.

Till slut gick jag och valde efter eget hjärta.



En underbar lykta som nu pryder ena hörnet i badrummet.

Jag har ju glömt att visa den andra sidan av badrummet. Där bastun sen ska stå.

Med väggar av pärlspont.


  

Tårta blev det så klart. Mums!

Får väl se hur sockerbehovet skriker imorgon....... ;-)


Av Kattis - 9 februari 2011 14:33

Storebror Samuel med lille Elvis

 
Av Kattis - 9 februari 2011 09:13

När de första barnen var små bodde vi i en stuga i skogen, och att var dag ta en rask lång tur med sovande barn i vagn, var en självklarhet. Att turen var närmare en mil var inte något jag tänkte på. Ni som följt mig länge har kanske förstått att träning och hälsa varit en fast punkt i mitt liv sen tonåren. Fast att jag med hjälp lyckats få det att hamna på en hälsosam nivå. (Sen att gubben ibland vill påstå att jag är träningsbesatt slår jag helt ifrån mig) När sedan flyttlasset tog oss och vår ökande barnaskara in till 'city' försvann motionspromenerandet tillsammans med barnen ur agendan. Istället hamnade all typ av träning på kvällstid; 'friskis&svettis, mma&judo, yoga, styrka och främst stillastående cykling. Men det kan tillkomma en hel del krockar vid cykeln då man är två om den och när ingen vill cykla de dagar det är riktigt bra program på tvn eller på de fulltecknade helgerna. Så igår slog jag äntligen fast att barnvagnslöpningen måste dammas fram igen! För att få träningen avklarad innan kvällen. Jag lade fram träningskläderna inför morgondagen på sängen, så att jag inte kunde 'glömma'. Och nu är det gjort :-) promenerade med grabbarna till skola och dagis, satte lille D i fotänden på vagnen och lastade in hunden under (han grejar inte högt tempo med sina krokben) och satte fart. Inte blev det någon springtur, vagnen var lite för tung för det ;-), men snabbt med långa kliv gick det. Underbart!

Av Kattis - 8 februari 2011 22:23

Så är det åter dags för en bemärkelsedag. Inte ett barns, men även en pappa vill känna sig firad ibland. Och fastän siffran inte är jämn så är den jämn ändå, på något vis ;-) Och nu är frågan hur denna gossmor med kostförändringar och intagsregler ska förhålla sig till detta med kalas. Det ska ju såklart ätas fika och gottgott när någon fyller år! Fastän vi inte får firande besökare så är vi så många att feststämningen infaller sig med lätthet i alla fall. Det räcker med att ställa en tårta på bordet för att sen få bilden av ett tvättäkta kalas ;-) Härligt! Ja, till saken. Sockerstoppet får blunda under någon timme imorgon kväll…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards