En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Kattis - 19 mars 2011 14:25

Luften i lokalen ligger som en svettig dimma. 

Det doftar inte rosor precis.......


Ett aningens öppet fönster gör sitt bästa för att släppa in lite nytt syre.

Det pustas, stönas och och kvids från olika håll. Och då och då hörs ett lågmält jublande utrop. Någon som lyckats....


Man får inte vara rädd för vare sig kroppskontakt eller baciller när det gäller brottning. Att hamna med näsan i någon annans armhåla är något man får räkna med. Får se det som en piska till att kämpa hårdare.


Jag gör ett försök att med armen runt min motståndares nacke välta ner henne och snabbt ta ett fast grepp. Jag håller i allt vad jag kan och hon lyckas inte komma ur. Slutligen erkänner hon sig besegrad och det är min tur att ge ifrån mig ett lyckoutrop! JAAA!


Att få använda hela sin kropps styrka och kämpa med allt sitt anletes svett är fantastiskt!

Få känna sig lite som en urmänniska.....Få känna vad kroppen är till för; att användas. Användas ordentligt.


Vi småpratar lite innan vi kommer igång igen på riktigt.

Skrattar åt våra fåfänga tankar; som att bry sig om vilka underkläder man har på sig innan man ringer ambulansen. Eller hur tröjan sitter när man är mitt i en brottningsomgång....


När man tränar MMA och kampsport får man lämna fåfängan hemma!

Av Kattis - 19 mars 2011 08:55

De tittar på mig.

Jag går från rum till rum. Väggar tapetserade i dovt färgade medaljongtapeter.

Högt till tak och stuckaturer överallt.

De gigantiska kristallkronorna, som hänger i långa kedjor ner från taken, skimrar lätt i kvällssolen som sipprar in genom de enorma fönstren.


Passerar välklädda damer och stiliga herrar.

Deras blickar tränger igenom mig likt sylvassa knivblad. Skapar ilningar som rusar längs min ryggrad.

Helt utan rörelse känner jag ändå hur deras ögon följer mina steg när jag under tystnad lämnar rum på rum i en aldrig sinande ström....


Förevigade av tidens goda konstnär hänger de till våra minnens hjälp.

I en vilja att aldrig bli bortglömda sitter de med plymer i håret och höga hattar på skulpen. 

Små namnbrickor fästa under deras guldiga ramar berättar vilka de är. 

Säkert var de betydelsefulla och värda all beundran.


I skymningsljuset hundra år senare är de ändock otrevligt sällskap.....

Av Kattis - 19 mars 2011 06:56

Att vakna en lördagmorgon i ett stilla hus. Inte bry sig om vad klockan är. Ligga kvar och gosa med små älsklingar. Så underbart! Vakna till leenden och livsglada gossar. Kliva upp utsövd i lugn och ro utan att klockan hunnit passera åtta. Framför sig se en dag full av möjligheter. Kunna göra vad man vill. Så underbart! Slippa kolla tiden. Slippa hålla tider. Inte massa måsten. Bara få vara. Så underbart…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards