En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Kattis - 26 mars 2011 21:56

Listan i min hand är lång.

Nog för att jag betat igenom längre, men ändock lång.


Står inne på vårat lokala lilla tillsvidare-bibliotek. Tillsvidare har det varit ganska länge nu. I väntan på att ett stort, stort hus ska uppenbara sig på den lilla gräsplätten intill.


Ögnar igenom raderna av namn och titlar.

Söker bland böckerna på hyllan. En gammal goding jag faktiskt ännu inte funnit intresse att bläddra i hittar jag nästan direkt. Men sen sinar bokskatten.

Till slut finner jag en liten bok i periferin som också står på min lapp, fast det är och förblir den sista.


Att stå där med en lång lista med studiematerial att slå in i skallen och endast kunna bocka av två, känns något surt. Men det är ju alltid en början.....


Det är hur som helst helt fantastiskt att efter flera års väntan (självförvållad och underbar, men ändå) nu äntligen vara på väg mot målet till färdigutbildad problemhundskonsult! 

Så nu ska det läsas hund......

Av Kattis - 26 mars 2011 21:54


 

Samuel satte varenda motståndare på mattan idag!

Och snabb var han. Gav dem inte en chans till försök att kämpa....


Slutade med guld! :-)

Av Kattis - 26 mars 2011 08:43

Karavanen rullar lite glest. Förhoppningsvis hittar alla rätt ändå. Det är dags för säsongens första tävling. Judo. Det är lite av en testomgång inför de större matcherna de kommande veckorna. Men lika spännande och nervpirrande i alla fall. Det är dessutom första gången som hela gossfamiljens judoskara är anmälda samtidigt. Gossmor njuter…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards