En bit ur mitt liv

Alla inlägg under mars 2011

Av Kattis - 29 mars 2011 18:00

Ägg i håret sägs ju vara mycket näringsrikt för både strå och botten. Men nu är det gröt du har geggat in dig med, och hur nyttigt det är har jag ingen aning om. Men kladdigt blir det! Och det är just det som du finner så intressant. Och jag jobbigt. Eller…åtminstone besvärligt. Du har protesterat vid varje måltid idag. Inte fått i dig något av värde alls. Så jag gav upp. Dammade av förklädet och drog det på dig, hällde ut gröten på bordet framför dig (en tallrik åker ju bara i golvet) och gav dig fritt spelrum. Får väl dra fram högtryckstvätten sen.

Av Kattis - 29 mars 2011 13:43

En liten flicka gömmer sig på toaletten.

Skolan tycker hon inte om.

Det är inte det att någon är speciellt dum eller elak. Mer det att hon har inga kompisar alls....


På rasten kan hon mycket väl vara med och leka. Fast lyckas alltid klanta till det och får höra dåligt smygande suckar från lite var stans.

Hon känner sig värdelös. Kass och urdålig.


Lektionerna känns inte mycket bättre de. Långtråkiga stunder av dagdrömmeri.

Hon tittar ut genom fönstret över gräsytorna utanför och fantiserar om att plötsligt bli hämtad av en prins. Att hon upptäcker att hon i själva verket är någon helt annan.

Någon beundrad och omtyckt.

Någon lycklig......


På toaletten kan hon inte gömma sig i evighet. 

Hon försöker kräkas. Om hon spyr så vet hon att hon får gå hem.


Att hon gör det var och varannan tycks inte noteras......

Av Kattis - 28 mars 2011 21:47

Stengolvet känns varmt under mina nakna fötter.

Jag borde ligga till sängs nu om jag ska ha minsta chans till att vakna pigg imorgon. Men som alltid hinner klockan före mig....


Att komma i säng till kvällen är alltid lika trögt.

Trots att jag med stor längtan kan passera den stora mjuka bädden under tidig eftermiddag, och bara önska att tiden kunde rulla snabbare ;-)


Måndagen har spenderats med dammsugare, torktrasa och jif-flaska.

Av någon anledning tycks jag behöva städa ut helgen varje vecka. Utan att det för den skull egentligen ens blivit så särskilt stökigt eller smutsigt. 

Måste väl bara återfå kontrollen.


Får se om tisdagen kan tillåtas bjuda på något annat.

Börjar den med en svettrunda i alla fall....

Av Kattis - 28 mars 2011 15:56

En nöjd guldmedaljör och en aningens missnöjd silvermedaljör

 
Av Kattis - 28 mars 2011 15:07

 
Av Kattis - 28 mars 2011 10:53

Med plirande ögon kisar han mot solljuset. 

Ligger och vräker sig i soffan och njuter av värmen genom fönstret.

Hans krokiga framben är i vila....


Min lilla gamla fyrfota kryppling.

Om någon månad fyller han nio. Det är till att börja bli till åldern.

Normalt sett är dessa knas-tok-vovvar (jack russel) valpiga ända upp i trettonårs åldern, men min lilla herre har ju haft barockben sen födseln och lärt sig att hålla sig någorlunda lugn redan från början.


Vet inte hur många gånger jag fått kommentarer om han otroliga lugn.... 


Att gå omkring med ständig smärta är påfrestande. Jag kan bara jämföra med de graviditeter då jag haft enorma bäckenproblem.

Provat att låta honom gå på smärtstillande utan någon större effekt. Tror nog att det bara kan bidra till ökad rörelse - mer smärta i efterhand.


Smärta är stressande.

Sänker toleranströskeln och höjer vaktinstinkten.

(Helt enligt mina egna slutsatser.)

De senaste åren skäller min tok så fort han ens tror att han hör någon i hallen. Rätt mycket med andra ord...


Morrar om någon kommer inom tre kvadratmeters avstånd. "Se att jag är här! Råka inte komma åt mig!"

Och lyssnar man inte och ändå lyckas stöta till kan det bli litet tjuvnyp. Inte så att han bits. Mer biter ifrån....


Mina egna gossar känner honom. Vet hur han funkar och vet att han har ont och behöver respekt för det. Att han vill vara ifred ibland och leka och gosa ibland.

Med andra barn är det värre. Då är jag inte lika trygg längre.

Jag kan lägga honom på plats. 

Men det är inte alltid barn håller sig därifrån. Koll måste jag ha hela tiden då.

Även om jag inte tror att han skulle bita på riktigt, så kan den dagen alltid komma rätt vad det är....


Men när kan man avgöra att någons liv är över?

Att nu vill du nog inte leva längre. Nu har du säkert för ont.


Han har ju möjlighet att krypa upp och ligga i vagnen när han inte vill gå längre. Vilket han också gör allt som oftast.

Han ligger och myser i soffan och han kan gå helt undan och lägga sig i mitt sovrum när han vill vara ifred.

Han har det bra på alla sätt......


Nog klarar han något år till........

Av Kattis - 27 mars 2011 22:28

Med nerverna på utsidan ser jag henne stå där. Helt ovetandes om att efterföljarna precis rullar in på gården bakom henne. Väskan med det eftersökta materialet har hon slängt ifrån sig en bit bort. Av motorcykeln som just stannat kliver skräcken personifierad. Paniken är ett faktum och jag drar filten över huvudet. Klarar inte av att se sånt här… Min räddning blir en liten som vaknat. Bäddar ner gossen i min säng och får kvickt en liten gosig arm runt halsen. Mmmmm ligger mer än gärna hellre kvar här än att se på vidrig Millenium-film!

Av Kattis - 27 mars 2011 22:26

Coola lille D

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards