En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Kattis - 7 april 2011 21:43

Dagen då tiden stannar. Vägen tagit slut och resan nått sitt mål. Med njutningsfylld mättnadskänsla hoppas jag då få tacka för mig. Leende minnas alla underbara dagar, upplevelser och lyckliga stunder. Leva livet till max har väl aldrig varit en av mina motton. Däremot har jag en bestämd åsikt kring att det jag väljer att göra, ska göras helhjärtat och fullt ut. Ordentligt. (se bara på mitt sätt att leva familjeliv;-) Fast när jag väljer ett spår, och kör fullbelyst utmed det, vet jag ju att jag kommer passera ett otal sidospår jag då måste blunda för. Och det känns ibland lite deprimerande. Jag skulle vilja leva ett liv där jag studerade till en ålder av trettio drygt, och blev superduperintelligent inom något jätteimponerade. Jag skulle vilja packa en ryggsäck och kuska runt i världen i flera år, jobba mig kors och tvärs över världskartan. Skulle vilja bo mitt i en riktigt stor stad och få njuta av nattens ljud och belysning från min balkong högt ovanför. Eller få leva tvättäkta bondgårdsliv med höns insmitande genom köksdörren. Jag bara måste få leva några liv till…

Av Kattis - 7 april 2011 13:06

Norpar åt sig en köttbulle som blivit kvar efter lunchen och släntrar iväg och sätter sig vid det stora svarta köksbordet.

Dags för högläsning.


Läsa kan han. Om inte med flyt så nära på.

Ändå så finns inte riktigt den där entusiastiska geisten där. Ingen riktig läsglädje.


Och är det något jag vill pränta i mina barn så är det just nöjet och spänningen med att läsa....


För att stimulera det hela lät jag pojken för ett par månader sedan gå med i en bokklubb. För till det var viljan stark. 

Jag försökte (med något dolda baktankar) avböja den önskningen till en början.

Fast sen kom jag överens med gossen att om jag fick böckerna lästa högt för mig, så okej.


Från skolan har han vid ett par tillfällen fått hem stora målarbilder där han ska fylla ett fält per lästa tio minuter.

Och då må ni tro att det gått undan!


Så nu har vi knåpat ihop en sådan själv dessutom.

Med en ruta att fylla i per läst sida, och en hatt med trettio rutor, ska vi se hur lång tid det tar att fylla den......

Av Kattis - 7 april 2011 07:19

Vaknat. Borstat tänderna. Klätt mig. Gjort jordgubbssmoothie. Dukat frukost. Matat Elvis. Fått i mat i flocken. Städat undan. Väntat på startsignal. Och öppnat ögonen…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards