En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Kattis - 2 maj 2011 20:42

Vilken underbar värld vi lever i !

Så full av helt galet olika vansinniga människor.


Kunde inte låta bli att kolla in på den där Kissies blogg.

Vilken människa.

Galet inne i Paris Hilton-febern.

Lite som en barbie, men ändå inte riktigt. Mer som en Cindy, en billig barbie-kopia.

Enligt egen utsago har hon 170 000 läsare per dag!

Enligt min tro 90% fjortonåringar med skev världsbild, som tror att de skulle kunna bli som hon. Med betydelsen rik och lycklig. OM de bara ser ut som hon....


Nej, nu blev jag ju elak. 

Och det var inte meningen!


Sen såg jag nyss en släng på de där ombytta morsorna på tv 4.

En pedantisk a lá Hitler och den andra slarvig som en grottmänniska.

Snacka om två extremiteter!

Kulturkrock, släng dig i väggen.

Här har vi två mammor med olika fanatiska städrutiner.

En med ett hem så gott som tomt. Precis att de har varsin säng att sova i.

Och de andra som knappt hittar sina sängar i röran av prylar och odiskad disk...


Haha!

Galet underbara allihop!

Det är verkligen en rolig värld vi lever i =-)

Av Kattis - 2 maj 2011 16:18

Gossfamiljen är trött idag....


Inkluderar gossfar i detta vare sig han vill det eller inte. 

För han är garanterat trött han med. Och har varit så sedan han låg i lumpen.


Jag vill inte räkna in mig i de allergiskas skara.

Har sällan besvär och behöver inte ofta medicinsk hjälp.


Fast jag tål inte häst/katt (pälsdjur) eller damm. Har ansträngningsastma om jag inte håller igång kondisen (?!) och får ofta problem med vägdammet till våren....


Hmmm. Hur var det med förträngningen!


Nu har detta vägdamm (absolut INTE pollen) slagit ner mina immunitetsmurar igen.

Jag som på allvar trodde detta år skulle skona mig!


Men ack så jag bedrog mig.


Så nu är jag trött, med hemskt otrevlig näsklåda och snorighet. Och förmodligen på grund av dammet.


Får väl se till att dammsuga lite mer noggrant.....

Av Kattis - 2 maj 2011 08:29

Detet, jaget och överjaget sov gott i natt.


Vi hade oss en liten dust innan läggdags.

Överjaget förstod att efter denna aktiva helg krävdes en ordentlig natts sömn för att kunna stå rakryggad och pigg nästa morgon.

Detet krävde att få läsa många, många sidor i den nypåbörjade psykologiboken.

Sökte tillfredställelse i att plöja igenom boken för att kunna känna sig duktig.

Och så lilla jaget där emellan....

Lyckades kompromissa mig till ett tidig sänggående för en timmes läsning.


Psykologi är skitkul!


Spännande att läsa om Freuds teorier, med alla faser i barndomen.

Orala, anala, oidipala, latens och adolescensen.

Alla försvarsmekanismer hos jaget.

Förnekande, rationalisering, projektion m.m


Nog för att jag läste psykologi A i gymnasiet.

Men (host host) det var ju några år sen....


Inte mer än tio förstås, men ändå!

(Förnekelse)

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards