En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Kattis - 9 maj 2011 17:01

Reglerna är oklara. Och tycks rinna av dem i samma takt som vattnet blöter ner dem. Kriget är i full gång och det går snabbt hett till. Gossmor blir utmanad och jagar ikapp en gosse som doppas med huvudet före i vattenhinken. Tror att det går att svalka ner dem. Fast det gav snarare mer glöd åt brasan. Förbaskat så kul man kan ha med några vattenpistoler!

Av Kattis - 9 maj 2011 14:49

Vattenkrig

 
Av Kattis - 9 maj 2011 08:56

Det kvittrar utanför dörren.

Kvittrar och skrattas.


Dörren står öppen för att kunna bjuda in den vackra dagen.

Vädret har vaknat på sin bästa sida och möjliggör gott humör för de flesta, skulle jag tro.


Två små killar bygger koja med hammockens dynor. Och cyklar slalom runt mammas röda koner. Samtidigt.

Skrattandes. Ackompanjerade av diverse småfågelkvitter.


Gosse, som sovit som en kratta, låg som död sill i soffan med dunkande huvud vid frukostdags.

En alvedon och två timmar senare svingar han sig högt i lianerna i trädkronorna på gården.

Skönt att det inte var värre...


Som den migränperson jag är, tar jag huvudvärk på allvar.

Kroppens sätt att säga stopp. Vila.


På dagens schema står inte mycket.

Ett litet rambygge skulle jag vilja lyckas få till.

En ram att fylla med alla mina stenar. Sjösten. 


Vår nylagda gräsmatta måste ju grävas upp. Suck!!!


Tre ståtliga björkar fick sätta livet till vid gräsmatteplaneringen.

Och det visade sig att de hjälpte till en hel del med vattenslukningen.

Så klart! Att björkar dricker vatten i mängder visste jag ju... Tanklöst!


Så nu måste detta vatten få nya vägvisande rör längs huskanten.


Och då, som råttan på repet, måste jag tyvärr flytta på alla mina stenar igen.

De låg i en vacker rabatt en gång i tiden. Men den rabatten rök också vid gräsmatteplaneringen. Och ny funktion har inte påkommits.


Tur att jag har en drös med gossar som önskar arbetsuppgifter hela tiden ;-)



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards