En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Kattis - 22 maj 2011 21:26

Med tepåsen dinglande i handen lyssnar jag till orden du säger.

Din berättelse bevisar att intresset är stort. Inte bara från oss.

Listan på namn var lång som barnens önskelistor...

Jag släpper tepåsen i soptunnan och vänder mig för att hämta mjölken ur kylen. Att det var hopplöst var ju något jag förstod redan då den låga prislappen blev synlig. 

Fast ändå är det just det som lämnar mig sist. Hoppet.

Ilsket skvätter jag ner köksbänken när jag missar tekoppen grovt.

Hur får de sätta dessa idiotiska lockpriser hela tiden!?

Varför är det möjligt att låta lura oss konsumenter så totalt dagligdags? 


Det är aldrig köparens eller säljarens marknad. Det är mellanhandens....


Sista ordet är inte sagt ännu.

Och hur hopplöst det än är, vet jag att hoppet gömmer sig kvar så länge

"till salu"skylten sitter uppe.

Av Kattis - 22 maj 2011 14:38

Gossmor proppar munnen full med alvedon och häller i sig kaffe.

Att kämpa med nerver hos både barn och sig själv tar på krafterna...


Min kärlek har nu fått sig ett ögonkast. Inte bara av oss tyvärr :-(

Suck. Chansen att det landar i mitt knä är nog försvinnande liten.

Men som sagt, jag ska hålla mig på fötter tills sista stenen är kastad!


Genom köksdörren bjuder vinden in sig till min eftermiddagspaus. Jag hör röster från köpare av min trave tegelsten. Skönt att bli av med den högen!

Staplade under många minuter igår och hämtade i ett huj dagen därpå. Ibland går det undan.


Undrar om vi inte har något mer att sälja.......

Av Kattis - 22 maj 2011 08:32

Det flamsas och tramsas i relativt hög ljudnivå bak i bilen. Alltid relativt. Nerverna orsakar hysteriska skrattanfall och enorma energiutsläpp. Judotävling…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards