En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Kattis - 27 maj 2011 17:17

Som klistrad kring stången. Så hänger den, rakt ner slickad runt flaggstången. Flaggan vajar inte glatt idag.

Detta regn som häller sig över oss med lagom långa mellanrum ger ingen styrka till vajning.

Äldsta gossen sprang skolmaraton på eftermiddagen, och lyckades få sin runda i några strålar solsken till och med. Ibland har man tur.


Jag känner mig lite som vädret själv faktiskt.

Pendlar mellan strålande solkänslor och dystra regnskurar.


Ännu har inget besked meddelats. Ingen telefonsignal med fastställd dom ringer.


Min lilla dröm säljes ju av svenska kyrkan, och idag var det till och med en artikel om försäljningen i länstidningen. Suck!

Kan jag få svart på vitt att det inte blir vi som får det, så jag kan gå vidare med mitt liv!


Det känns som att hela livet står på paus. Håller andan.

Väntar på att se i vilken riktning det ska vandra.


Ser solen lysa upp björkarna utanför mitt fönster.

Himlen bakom är mulet svart.


Det är som om mörkret vill hjälpa mig att se det vackra.

Mulen himmel framhäver solens strålar bäst.....

Av Kattis - 27 maj 2011 11:37

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards