En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Kattis - 27 juli 2011 19:28

Med två små i-säng-slängda gossar och en som nattas med välling, sitter jag i väntan på dagen löprunda.

Då jag lyckats få ett uppehåll på en dryg vecka visade sig springturen genast ovanligt jobbig. Det är sannerligen färskvara det där!

Men lika fort som det tappas återkommer begäret.

Två löprundor och suget efter att ränna av sig lite blir enormt....


----------------------------------------


Ibland undrar jag hur vår familj hade formats om några fler av flockmedlemmarna varit av samma kön som jag själv. Om vi hade varit fler tjejer i huset, hade energin här varit en annan?

Hur hade jag varit som person? Och min man?

Skulle familjen formats mjukare, skulle mina söta gossar fått en mer mottaglig sida för....känslor?


Nu ska man inte sitta och tänka om OM fanns.

Men det faktum att grabbarna är så många och jag ensam står för det kvinnliga i hemmet, rent procentuellt är det ändå färre tjejer hos oss än i en familj med två söner, gör att jag undrar om de går miste om några nyttiga lärdomar om samspelet med det andra könet. 

Att se lite hur vi tjejer fungerar, tänker och agerar. 


För nog blir det allt så att stämningen tenderar att luta år det grabbiga hållet.

Nu är inte jag någon särskilt flickflickig tjej-tant-kärring. Men allt sådant där lite mer tjejigt ryker ju totalt i detta hus. Och det är kanske rätt nyttigt för småkillar att begrunda båda sidorna.

Nog för att de lekt med dockor och kök som små. Och även med tjejkompisar.

Äh! Nej, det går nog ingen nöd på dem i den frågan..... Det är bara mamma som ibland känner sig lite ensam....

Av Kattis - 27 juli 2011 18:58

Cool kids

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards