En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Kattis - 2 augusti 2011 18:19

Liten Elvis

 
Av Kattis - 2 augusti 2011 16:00

Vinden drar tag i tygväggen och slänger upp den över de bortersta stolarna. Snörena är trasiga sedan länge.

Jag tar min eftermiddagskaffe ute under pergolataket på altanen. Det är ingen direkt sol, ändå känns ett tak alltid så mycket mysigare.


Min älskade fyrbenta vän nosar runt lite på gräsmattan och inne i huset råder lugnet efter maten.

Om någon timme är det dags för ett besök hos bvc. En liten ska vägas och mätas, och en större ska få sin vaccination. Polio. 


Lille D fick sin mpr-spruta för ett par månader sedan.

Jag har valt att vänta med dem tills barnen är minst tre år fyllda.

Det har varit så mycket snack om autism och diverse biverkningar att jag tycker att det känns väldigt olustigt att ge just mpr-vaccinet. Så att då kunna vänta till man lärt känna sitt barn mer, är skönt. 

Mina barn börjar ju inte på dagis före fyra års åldern, så jag anser mig kunna göra det.


Elvis sover sött i vagnen intill mig.

Jag vaggar honom halvt omedvetet med jämna mellanrum.

Det sitter i blodet. Att vagga och vyssa.

En gång kom jag på mig själv stående på ica, alldeles barnfri, och vagga kundvagnen med ordentliga tag. Kändes smått fånigt. Tror inte potatisen hade det behovet.


Det är en del som sätter sina spår efter det att man blivit förälder. Vaggning är endast ett av dem.

Andra ser man på låren..... ;-)

Av Kattis - 2 augusti 2011 14:19

Vilsna leksaker yr förvirrat runt mina fötter när jag försöker finna plats på mitt förlorade köksgolv för att slänga ihop lite lunch.

Torskblocken slängs ordagrant ner i ugnsformen tillsammans med paprikan, den impulsinköpta citronen och alldeles för mycket grädde. Matgrädde, så det är försvarsbart.


Skalar raskt en drös morötter med lillen på höften, innan även de blir nerslängda. Men i en egen kastrull den här gången.

Lille D hjälper till. Så klart.

Eller vad man nu kan kalla det då han, med ännu större iver än jag själv, får i morötter och potatis i sina respektive vattenbad med en sådan fart att både han och gossmor blir alldeles nerstänkta.

Men att stänka är kul. I alla fall om man dömer efter minen i gossens ansikte.

Själv är jag måttligt road av att konstant gå omkring med, antingen fläckiga eller blöta kläder.


Mitt förlorade köksgolv får jag nog ta och återerövra innan det blir dags för att stapla fram glas och trava upp tallrikar.

Annars finns risken för att jag dessutom får förlorat porslin.

Och det är mindre kul....


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards