En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Kattis - 3 augusti 2011 22:45

AUGUSTI 2000


Sitter i blåbärsriset med en literspann i handen. 

Plockar ivrigt loss de goda bären, för att hinna före min lilla grisvän som gör allt han kan för att tränga in framför mig och norpa alla. Han gruffar lågt då jag kärleksfullt buffar undan honom. Jag vill också ha blåbär!


Min tjocka mage känns hård som betong.

Det snurrar där innanför och jag känner en liten fot tränga upp bakom revbenen.

Får resa mig upp för att undgå smärtan.

Fläktar mig lite genom att vifta med det mjuka klänningstyget. Det är en otroligt varm sommar i år. 


Pumba, min käre lille griseknoa, går med jämna mellanrum och lägger sig i min lilla vattendamm. Faktiskt inte mer än en skreva i berget vi gjutit betongkanter på.

Men alldeles lagom om man är en liten gris som behöver svalka...


Är man stor som en flodhäst får man nöja sig med duschen inomhus, om man inte vill ta vattenslangen.


Vilken dag som helst väntas pyret i magen titta ut.

Och han är ofantligt efterlängtad!

Att det är en "han" finns det ingen tvekan om.

Det bara vet jag. Har vetat länge...

Av Kattis - 3 augusti 2011 22:04

Med google maps sitter maken i soffan bredvid och planerar och kartlägger morgondagens rutt.

Hallen står återigen belamrad med fullpackade ryggsäckar och skramlande kåsor och plastbestick. Tältet har denna gång utökats med ett innertält. För att slippa sova med blåbärsris i ögonen och spindlar i håret ;-)


Storpojken fyllde som sagt elva år idag.

En dag som blev så där magiskt mysig som det bara kan bli ibland.

Morgonen startade med paketer i sängen och överraskningar på köksbordet. 

Gick vidare till lunchbuffé på Pizza Hut och en kanonrolig omgång av bowling.

Helt i rättvisans namn lyckades alla få till en strike var! Och pappa några extra...


Lille D lyckades, förutom en strike, dessutom att få en blåtå. Klotet smet och bet ifrån på skarpen. Stackarn. Men han gav inte upp för det.

Det var ett riktigt glatt och nöjt gäng som bytte om från de androgyna bowlingskorna och klev ut i solen igen. Detta gör vi om!


Efter det väntade en gudagod cheesecake hemma i frysen.

Och ett par besökare därtill. Som gav oss minst en deltagare till i kvällens avslutande spel med spökboll. 

Nästan lika skoj som bowlingen!


Och firandet fortsätter med båtfärd ut till den stora badön tidigt imorgon.

För att, till att börja med, bada av oss i massor. Och sen vandra runt och utforska, leta tältplats, och sedan förhoppningsvis avnjuta en något skönare natt i tält än vi fick oss sist.  

Åtminstone utan alla kryp innanför kläderna.....

Av Kattis - 3 augusti 2011 10:40

En läskig frakt väntade storpojken vid uppvaknandet denna morgon. Några strödda pappersinklädda gåvor överföll honom dessutom redan på sängkanten. Storpojken blir idag ännu lite större. Nollan är spräckt och gossen fyller idag elva! Firas gör det till att börja med på bowlingbanan…

Av Kattis - 3 augusti 2011 10:35

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards