En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Kattis - 4 februari 2011 17:55

Bordet står dukat och ljusen är tända. Ur ugnen doftar mossakan ljuvligt och chokladkakan gjord på plommon/daddlar står och väntar på att avnjutas till efterrätt. Det som fattas är en man och några barn, sen kör vi fredagkväll i det gossfyllda huset :-)

Av Kattis - 4 februari 2011 13:26

Min blick letar sig ut genom fönstret. Där glimmar solen i miljoner av vattendroppar som täcker björkarnas hängande grenar. Det faller inte längre något oönskat från skyn. Snön har istället glidit ner från taken och i mitt blickfång synes inget av det alls. Ser riktigt härligt ut! Från att igår fått köra busstur efter busstur, då gossarnas idrottsdag tog dem till olika platser i byn och gav dem olika tider för hemgång, behövdes idag endast en sväng med den 'grå faran'. Det förhöjer fredagskänslan avsevärt!

Av Kattis - 4 februari 2011 08:59

Liten rosslig sötnos ligger i min famn.

Inte så hostig eller snorig, bara hes och kraxig. Tur man kan pyttsa i honom massa len varm och välgörande bröstmjölk.


Utanför fönstret lever vädret rövare. Den kringyrande snön färgar hela luften vit. Det kan knappast påstås att det vita är välkommet!

Februari månad och en månad närmare våren. Eller menade inte jag häromdagen att vi redan var där?! I våren.

Men det får jag dyrköpt äta upp nu. 'Inte ropa hej' och allt det där…

Vintern kan ju bråka med oss ända in i April.


Idag är det fredag. Om det nu kunnat undgå någon ;-)

Det hör till dessa njutningsdagar att det ska passas på att mysas in i det oändliga. De två små brukar åka i säng i vanlig ordning, men de tre stora (10 9 7) vill ju få känna av att de inte måste sova för att vakna i tid.

Och något gott att snaska på ska det då finnas :-/

Dagens utmaning!

Nötter, rostad majs och popcorn är gott som vilka chips som helst.

Fast gubben är nötallergisk och får hålla sig till majssnasket.


Jag ska också prova att göra chokladbollar på "råsmart" recept. Spännande!


Denna helg räknar jag med att kunna visa upp mitt nya badrum!! :-)

Så himla glad över att det nu ska bli totalt färdigställt!

Och sovrummet är det inte heller mycket kvar på.


Det är den där tapeten jag måste välja ut och beställa....


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards