En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Kattis - 19 januari 2012 15:00

Av Kattis - 19 januari 2012 14:10

Mitt i kaoset kom han. Gjöt olja på de vindpinade vågorna och lockade skutan in mot hamn. Lyckades skapa ett lugn innan stormen......


Att nyförälskelsen får lyckan att glittra i ögonen är ingen myt. Den fick det inre själslivet att blomstra och hjärtat att jubla. Färgade hela livet rosenrött.

Den dagen förälskelsen dök ner på djupet och grundlade sig i en bottenlös kärlek, lossade plötsligt alla filter och världen lät sig åter ses med tydliga konstraster.


Vindarna drog på och de vilda orkanerna slet sig loss. Inombords rämnade alla trygga murar, osäkerheten och den bittra erfarenheten gick på för full maskin. Skapade monster och onda diktatorer inom mig. Svåra att hålla i schack.

Jag blev svår att hålla i schack, svår att hålla i över huvudtaget. 

Ändå stod han kvar. Fast lik gjutformen, som håller den smälta järnmassan samman. Med fasta armar höll han ihop mig och mitt inre. 

Stod kvar trots dåliga odds. Stod tryggt och stadigt kvar i väntan på ovisshet.....

I väntan på en framtid som var dold bakom något okänt. Med en vilja att härda ut stormen.


Han höll hårt och länge. Lyckades surra fast den lilla skutan med de starkaste linor. Och tillsammans red vi ut stormen.

Det finns bara ett ord för det: kärlek. KÄRLEK. K-Ä-R-L-E-K.


Och ännu står han vid min sida. Och ännu glittrar kärleken i mina ögon....

Av Kattis - 19 januari 2012 10:56

Solen får den tunna snöskorpan att gnistra vackert idag. 

Vi tar morgonpromenaden förbi ankorna, som tillitsfullt möter oss med förhoppningen om att erbjudas något ätbart. Vilket vi svekfullt nog inte alls har med oss. Promenaden hade ju ingen färdrutt, vi bara hamnade här...


Skolgossarna är så gott som samtliga i skolan idag. Det är bara sexåringen som får vara hemma. Hans koppor ser ännur lite läskiga ut. Och han har ju ingen tvång att vara i skolan, det är knappast nödvändigt.


Dagssysslorna går vidare genom mataffären. Inköp behövs. Det ekar lite väl tomt i frukostkylen där hemma.

Jag kollar noga i alla innehållsförteckningar, sockerhalten ska ligga under fem procent. Max 5g sockerarter per 100g.

Det går bra med matbrödet, vi kan köpa det vi brukar. Filmjölken har bara 2g, kanon!

Och sen passerar vi fikabrödsavdelningen och plockar utan förbehåll med oss ett paket mazariner...... För idag ska vi fika. Det har vi redan bestämt!


Och mazarinen slinker ner helt skamlöst. Smakar bara bra, alldeles utan ångerfylld bitterhet ;-)

Både tisdagens och gårdagens träningar trillade mellan bokningarna. Men idag. Idag är det judo!

Och trots missade träningstillfällen ömmar mina armar när jag sträcker på dem. Att träna går lika bra på köksgolvet....

Till och med mellan korvvändningarna ;-)

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards