En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Kattis - 5 februari 2012 23:15

Som en handväska........tänker jag och försöker få in ett ordentligt grepp. Mannen reagerar inte som jag planerat.

Han ligger i soffan och ser på film. Eller det är vad han vill i alla fall ;-)

Själv drar jag allt jag kan i hans ben i ett försök att få till ett benlås, och hoppas på någon typ av smärtreaktion. Det enda resultat jag får är ett tjurigt "släpp mig!"

Tur att det är måndag imorgon!


Tre dagar utan att få kampas lite är för mycket. Att ge sig på gubben är inte alltid populärt. Konstigt nog vill han inte alltid brottas med frun sin ;-) Och när han vill brukar vi bara landa hårt på något trägolv runt om i huset. Inte alls så skönt, och inte lika roligt då heller....

Drömmen är att få kampas med honom ordentligt på dojon istället. Får väl se till att göra verklighet av det någon gång =-)


Helgen har flytit på i sådant där härligt lunk som man bara lyckas med då det bländar tomt i almanackan. Skönt och alldeles underbart avkopplande. 

Eller tomt i almanackan var det ju inte riktigt. Mannen for med "fulingen" under lördagen, så vi andra roade oss med vänner på isen. Men det var endast rogivande och trevligt! 

Och under söndagen har vi bara lallat runt och ojat oss över kylan där utanför. 

Skönt att kunna starta veckan totalt uppladdad :-)


Ha det gott i kölden!

Av Kattis - 5 februari 2012 12:17

Kaffe på stående fot. Med gömd chokladboll.....


Gossfar är på vift med två små. Letar efter något välbehövligt till verktygslådan. 

I soffan spelas dinospel och i hallen sover liten.


Masserar min ömma armmuskel och hoppas den inte kommer ge mig bekymmer inför veckans träning...

Som om jag skulle bry mig! Men det är väl just det som är problemet.....


Ute går det inte att vara. Kölden är extrem! Drygt tjugo minus när jag gick upp imorse. Usch!
Tur vi tog en sväng på isen igår. Nu har skridskorna i alla fall rastats en gång denna vinter.
Skolgossarna får väl åtminstone chansen under skoltid också.
Vi andra får hålla oss till tåls.
Nästa helg är det ju både skola och judotävling, så då är schemat lite fulltecknat redan. 

Det är Pontus som ska åka på tävling i norrköping. Han får åka med klubben helt utan vare sig mamma eller pappa :-(
Spännande tycker han. Tråkigt tycker gossföräldrarna.... 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards