En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Kattis - 16 mars 2012 11:11

Med lurarna i öronen får mina ben lite svårt att stå still. Jag låter dem steppa takten bäst de vill.

Jag hänger över räcket och ser ut över de sex stora tävlingsmattorna nedanför. Den stora idrottshalen är fylld till bredden med tävlande och åskådare. Skylten som anger maxantalet människor som tillåts vistas i lokalen samtidigt, får snällt se sig totalt blundad för. Gränsen är säkerligen passerad rejält.....


 


Stora dörrar leder ut mot parkeringen direkt från golvet, och trots att de står på vid gavel är värmen kraftigt påtaglig. Det är nästan svårt att andas. Kanske att mina nerver ger en hjälpande hand till den tungandade luften.

Jag vill inte medge mig nervös. Fast mitt undermedvetna håller må hända inte med.


Vi har just kört ett uppvämningpass, jag och min träningskamrat. Rullat runt lite, kört lite losstagningar och svep. Jag känner mig redo.

Gårdagens matcher kämpar jag som bäst med att radera ur minnet. Kan inte påstå att jag känner mig särskilt stolt över de prestationerna. Att i samma stund domaren ropar "fight" tappa all styrka och kraft, kändes något ödesdigert. Kan bara med envishet försöka känna mig nöjd över att motståndaren inte lyckades med att få mig att klappa ut...


Snart är det min tur att åter kliva upp på mattan. Jag samlar ihop mig för att gå ner till uppropsarenan.

Idag vill jag göra bättre ifrån mig. Kämpa för att få ihop något poäng i alla fall!

Åtminstone lyckas behålla musklerna tills matchen är slut...


----------------------------------------------------------------------


Jag tog mitt mål! Två poäng och kraften kvar! Nöjd :-)

Och nu är jag redan inbokad till nästa tävling.....kan ju nästan bara gå bättre.....


Sen kanske jag inte tog någon medalj i bjj, men väl hemkommen hängdes den absolut bästa medaljen jag någonsin kan vinna runt min hals!



 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards