En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 april 2012

Av Kattis - 14 april 2012 14:58


Inskriven, omskriven, utskriven och påskriven ligger nu årets deklaration nerbäddad i ett kuvert i väntan på postning.

(Åter igen påminns jag om min fyrfotings frånfälle, till postlådan får jag gå själv.)

Att ta sig igenom siffror, kolumner, rutor, bilagor och alla oförståndiga(läs;obegripliga) paragrafer hit och dit är nästan som en brottningsmatch för insidan av skallen! Tyvärr känns det inte alls lika givande och knappast heller ens hälften så kul....


Några sängar har renbäddats, maskiner snurrats, golv dammsugits och gossar klippts. Vare sig de ville det eller inte ;-)

Och sen några tråkiga minuter på soffan....


Jag har insett att i mina brallor har jag inte några myror.....snarare några stackar....

"Raise your glas if you are wrong in all the right ways"


Memory lane har jag också sprungit upp och ner ett antal gånger redan idag!

Spotify är en ny välkommen gäst i mitt hem. Och att fladdra runt bland gamla godingar är ett rent nöje :-)

Jisses vilka känslor man kan framkalla med lite noter....det svänger snabbt mellan hopp(dansanta sådana) och förtvivlan.

En del toner ger till och med syner och dofter för de inre sinnena. Häftigt!


En lördag med ett uppvaknande i snö inbjuder inte till så mycket uteliv. Tack och lov smalt det fort bort i den lyckobringande solen! Så nu står till och med pappa och spikar någon träbit på altanen...

Några gossar ränner runt med vänner, på ängarna bland radhusen nedanför oss. Några bygger lego.

Jag väntar på att få hänga tvätt....och tar de minsta på en cykeltur. Med bättre byxor denna gång ;-)


Ha det gott!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards